FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
.... det vet vi ju redan.
Men om man har två viktiga sökord med i domänen. Blir effekten bättre då? Tex. inom verktygsbranschen Viktiga sökord. skiftnyckel och hammare Tänkbar domän. www.skiftnyckel-hammare.se www.skiftnyckelhammare.se OBS: Bransch, sökord och domän är tagna som exempel endast. Vad tror ni? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
2 ord. skiftnyckel-hammare.se Lägger jag veckopengen på i så fall.
Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok.
Oavsett vilken domän man har, antingen om domänen har ett - (bindestreck) mellan orden eller om de är sammanslagna så är det possitivt ur SEO då..... Ju fler viktiga sökord i en domän ju bättre... eller? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag är ingen SEO-Guru. Så ta min spekulation för vad den är. Jag har ingen egen praktisk erfarenhet av vad som fungerar bäst. Men det ramlar säkert in någon "guru" i tråden strax med det definitiva svaret. Tills dess får vi vackert vänta här... Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
casiono-gambling-blackjack-roulette-lasvegas-poker.com Ser ju inget vidare ut men skulle vara en vass domän ur SEO-vinkel om detta stämmer. Kanske dags att omvärdera bindestrecken i domännamnen? Som sagt... Intressant tanke som du lägger fram. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
En sökning på ex Online Gambling 090205 ger onlinegambling.com som nummer 2. Där är domänen helt fetmarkerad ( www.onlinegambling.com ) så att den inte skulle känna av båda orden stämmer inte. Ingen kan säga vad som är bäst, men vad jag kan se är att det enda som ger credit i sökmotorerna långsiktigt är sökord.com, alltså "1-ord.com" likt gambling, search, weather, books osv. Här tycker jag men kunna hitta ett bra exempel där search.com hävdar sig i en sökning på "search", även om den egentligen inte borde kunna konkurera. Thomas
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om man BARA skulle bli rankad för sin url (vilket eg bara är en faktor i det stora hela) så skulle en kortare url "ge mer" än en längre. Jämför om du gör en sql utsökning med LIKE och vill ordna resultatet efter relevans. Detta görs då genom att sortera efter den kortaste strängen/raden. (minsta gemensamma nämnare) =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Angående påståendet att bindestreck är bättre för att sömotorerna ej vet när ord startar/börjar. Vad säger ni om sökning efter hand, se på handspeak. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|