Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Adwords funderingar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-30, 14:42 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag annonserar ganska mycket på Google adwords och har märkt senaste tiden att mina annonser kommer upp för massa sökord som jag inte köpt. I och för sig är det bra sökord som passar bra in i min verksamhet och som jag mycket väl skulle kunna köpa, men jag har som sagt inte köpt dessa ord. Nån mer som har sett detta fenomen? En tanke som slog mig samtidigt om jag får betala för klick på dessa sökord som jag inte köpt? Eller kan det vara nån slgs bonus man får från google när man annoserar mycket?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 15:01 #2
Markuss avatar
Markus Markus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
Markus Markus är inte uppkopplad
Nykomling
Markuss avatar

Reg.datum: Jan 2005
Det där fenomenet har funnits ett tag. Från Googles egna sidor:

Bred matchning - Det här är standardalternativet. Om du använder allmänna sökord eller sökordsfraser, t.ex. stickade tröjor, i sökordslistan, visas dina annonser när användare söker på stickade och tröjor, i valfri ordning och eventuellt tillsammans med andra uttryck. Dina annonser visas även automatiskt vid termer för utökad matchning, med pluralformer och relaterade varianter.

Med utökad matchning visar Google AdWords-systemet automatiskt dina annonser för mycket relevanta sökord, inklusive synonymer och andra relaterade fraser, även om de inte finns med i dina sökordslistor. Om du t.ex. för närvarande visar annonser på sökordet inteckning kan en utökad matchning identifiera sökordet lånekalkyl åt dig. De utökade matchningarna ändras med tiden allt eftersom vi får veta mer om vilka nya sökord som passar bäst för din annons verkliga budskap.

Utökad matchning gäller endast för dina brett matchande sökord. Den här funktionen påverkar inte sökord som du har angett som frasmatchande (sökord som är omgivna av citationstecken) eller exakt matchande (sökord som är omgivna av [] klammerparenteser)
Markus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017