Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Grattis till mig

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-30, 01:13 #1
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Medlem
Schneakers avatar

Måste bara skryta lite.

Topp 20 bland nedstats totalt sett största siter i världen (plats 18 enligt lördagens siffror).
Plats nr.2 i Sverige. Bara snyggast framför oss, och de har mer än dubbelt så många hits
Kurvorna pekar uppåt också:
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=2&id=2687115
Vill tillägga att vi inte fuskat till oss dessa siffror genom att t.ex. köra samma räknare på flera sidor.

Fast, vi behöver nog nån annan räknare att visa upp i marknads-sammanhang, om man ska sälja annonser. Några förslag? Har mailat KIAs kontaktperson, men han behagade inte svara

Och 1098kr i annonsintäckter bara idag Sånt är trevligt när man är fattig student.
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 11:54 #2
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by Schneaker@Jan 30 2005, 02:13
Och 1098kr i annonsintäckter bara idag Sånt är trevligt när man är fattig student.
Grattis! Låter som du inte behöver vara fattig så länge till...
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 18:31 #3
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Schneaker@Jan 30 2005, 02:13
Måste bara skryta lite.

Topp 20 bland nedstats totalt sett största siter i världen (plats 18 enligt lördagens siffror).
Plats nr.2 i Sverige. Bara snyggast framför oss, och de har mer än dubbelt så många hits
Kurvorna pekar uppåt också:
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=2&id=2687115
Vill tillägga att vi inte fuskat till oss dessa siffror genom att t.ex. köra samma räknare på flera sidor.

Fast, vi behöver nog nån annan räknare att visa upp i marknads-sammanhang, om man ska sälja annonser. Några förslag? Har mailat KIAs kontaktperson, men han behagade inte svara

Får börja med att gratulera till framgången!
Idag finns det inte någon etablerad standard för hur man mäter antal besökare på en webbplats, så jag tror att man får välja en metod alla förstår för att mäta trafik.
T.ex. är sidvisningar ett ganska bra sätt, eftersom det är något alla förstår och det visar ofta antalet gånger en annons kommer att bli exponerad.

Det mest seriösa idag på svensk marknad är, enligt min åsikt, att välja mellan Kia Index- och Nielsen Netratings system.
Bra att veta är dock att Kias system ger mer sidvisningar än vad Nielsen Netratings system gör.

Att välja mellan just dessa analysverktyg tror jag är bäst främst för att sidor som Pricerunner, Eniro etc. använder Kias och Nielsens analysverktyg. Du kan då alltid referera till de stora sidorna och nämna att de använder samma analysverktyg som du gör, om någon potentiell annonsör tvekar på dina siffror, eller undrar hur du får fram dina siffror.

Vilket av dessa verktyg som fungerar bäst och man ska välja lämnar jag emellertid över till någon annan
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 08:40 #4
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by Schneaker@Jan 30 2005, 01:13
Finns förklaring till varför Snyggast leder.

Kolla på deras sida. Dom har nedstat-"grejen" på varje sida.
Så det är förklarligt.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 10:16 #5
Schneakers avatar
Medlem

Medlem
Schneakers avatar

Citat:
Originally posted by Jonas@Jan 31 2005, 09:40
Finns förklaring till varför Snyggast leder.

Kolla på deras sida. Dom har nedstat-"grejen" på varje sida.
Så det är förklarligt.
Nja, de har den i en frame.
Snyggasts meny ligger i en frame, så jag tror nog att räknaren används korrekt, den laddas bara en gång per besök.

Det kanske kan vara ett upplägg till att få en "korrekt" nedstat, man sätter en nyckel i sessionsvariabeln som talar om att räknaren har visats. Då får man väl "äkta" besök?
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017