FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet någon vart man hittar kodknappar precis som här i WM när man ska skriva in ett inlägg? Jag vill inte när man har tex tryckt på knappen "Fet" så ska texten bli fet utan ist taggen och runt texten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Communityt whoa.nu använder sådan teknik i sina meddelanderutor. Kolla in det, koden är inte allt för avancerad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag rippade WN:s kod rakt av och tryckte in i ett script hos oss. Kan visa hur det funkar:
Kod:
//------------------------------------------- //låter folk använda fetstilt, understruken och //kursiv text utan att kunna taggar. //------------------------------------------- var fetstatus = 'off'; var kursivstatus = 'off'; var underlinestatus = 'off'; function textTags(path, type, button){ if(type == 'fet'){ if(fetstatus == 'off'){ path.value = path.value + '[b]'; fetstatus = 'on'; button.value="Fetstilt av"; } else if(fetstatus == 'on'){ path.value = path.value + '[/b]'; fetstatus = 'off'; button.value="Fetstilt på"; } } if(type == 'kursiv'){ if(kursivstatus == 'off'){ path.value = path.value + '[i]'; kursivstatus = 'on'; button.value="Kursivt av"; } else if(kursivstatus == 'on'){ path.value = path.value + '[/i]'; kursivstatus = 'off'; button.value="Kursivt på"; } } if(type == 'underline'){ if(underlinestatus == 'off'){ path.value = path.value + '[u]'; underlinestatus = 'on'; button.value="Understruket av"; } else if(underlinestatus == 'on'){ path.value = path.value + '[/u]'; underlinestatus = 'off'; button.value="Understruket på"; } } path.focus(); } Kod:
<form name="bleh"> <textarea name="blah"></textarea> <input type="button" onclick="textTags(document.forms['bleh'].blah, 'fet', this);" value="Fet på" /> </form> Fungerande exempel hittas i hamsterpaj.net's forum, dock måste du vara registrerad för att se det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
TAck grabbar!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Schneaker
Jag tror idéen var att man skall kunna markera ett område i textrutan som skalla omfattas av t.ex. [B]-taggen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jester
Vet någon vart man hittar kodknappar precis som här i WM när man ska skriva in ett inlägg? Sciptet jag klistrade in gör samma sak som i WN. Även om det finns en möjlighet att se vilken text som är markerad och lägga in taggar före och efter så tror jag inte att det är nån bra idé... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hrm, kanske bäst att fråga innan ni "rippar rakt av" från Whoa.nu..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |