FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kikat på lite på PHP men känner att det skulle gå bättre om man fick gå en kurs. Kan någon rekommendera någon bra/prisvärd kurs? / Micke
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Som alla andra jag har tipsat så tipsar jag även dig: www.idg.se/webstudio
Deras PHP-lektioner är alldeles utmärkta och det var med hjälp av de som jag lärde mig grunderna i PHP. Efter att man lärt sig grunderna så är det bara att prova sig fram med kodningen och titta in på dokumentationen på php.net och phpportalen.net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kan du programera, Micke?
I såfall, sätt upp ett eget projekt - t ex en blogg. du vet vad som behövs för en blogg och vilka dialoger som behövs. sen kodar du den i php. Stöter du på patrull är det bara att du vänder dig hit. f ö anser jag att vi skulle kunna göra ett best practise dokument för php-utveckling. typ Använd ungersk notation, deklarera varaiblerna där dom används. dela upp HTML och php så långt det är möljligt. och en massa andra specifika råd, ingen "tutorial" i vanlig mening alltså - utan kvalitetshöjande åtgärder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nu var det en kurs du frågade efter och det är inget jag kan hjälpa dig med, men jag rekomenderar att läsa manualen. Den är toppen! Alla funderingar och oklarheter reds upp bland dess användarkommentarer. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|