Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varför jag laddar hem film.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-15, 14:27 #1
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Jag är ingen enorm filmfantast som laddar hem alla nya filmer som kommer i min väg, köper de filmer jag gillar på dvd osv. Men när det kommer till skräckfilmer blir jag manisk, alla ska ses och ju värre de är desto bättre.

Det var av denna anledning som jag köpte biljetter för att se the grudge igår (istället för att ladda hem den).

Jag vet inte vad som har hänt men jag höll på att koka över av ilska igår. Folk skrek värre än i berg-och-dal banan. Inga små korta skrik utan ett konstant vrålande så fort det fanns något "äckligt" i bild. Och direkt efter varje skrämmande scen så började folk som hållit för ögonen fråga sina vänner vad som hänt. För att inte tala om att folk verkar tycka att japaner är något underhållande eftersom de skrattade så fort en ny japan gjorde entre.

Jag ber om förståelse över att jag skriver det här i ren o skär ilska över ett förstört biobesök.

Men i fortsättningen skickar jag nog hellre in 60 spänn till SF och laddar hem filmen i fråga.

Vad är det som hänt? För några år sedan tyckte jag folk hade vett att uppföra sig på bio.
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 15:31 #2
FLASHBACKs avatar
FLASHBACK FLASHBACK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Medlem
FLASHBACKs avatar

Gud, det finns fler!

Jag går på bio ungefär en gång i veckan (minst) dessutom tankar jag ner från nätet och hyr filmer och ser film på tv och köper dvd filmer (vilket liv va! man kan tro att jag inte hinner med annat..).

För att nu komma till saken, jag har också lagt märke till detta tilltagande ohyfs som förekommer på biografer numera. Folk pratar, svarar i telefon, skickar sms(så man blir bländad), sitter och redigerar telefonboken, kommer och går omkring i salongen. Det känns ibland som att vara på disco när man går på bio och att man skulle vara den enda som går dit för att faktiskt *SE en film från början till slut.

Jag har noterat ett nytt och mycket ofta förekommande fenomen som gör mig tokig:
Unga flickor (16-20)av invandrarhärkomst kommer ofta i en grupp om 3-6 personer sätter sig längst bak och sitter hela filmen igenom och diskuterar, fnissar och ringer folk för att berätta de är på bio.
Detta är inte samma tjejer och det är heller inget jag har inbillat mig då det har inträffat 18 av de sista 20 gångerna jag har gått på bio i Heron city strax utanför Stockholm. Kan det vara en slump eller får dom inte prata hemma? :huh:
FLASHBACK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 15:42 #3
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Håller helt med, folk på bio har inte vett att uppföra sig längre, fullt med idioter överallt..
Oläst 2005-01-15, 15:52 #4
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar

Reg.datum: Jun 2004
Går väldigt sällan på bio, mest pga att jag är fattig student.
Har på senare tid börjat gå en del på bio, och jag kan verkligen hålla med här. Folk pratar högt, skriker, och pysslar med sina telefoner.
För typ tre år sedan gick jag en hel del på bio, och det var inte alls såhär. Så var folk tysta och tittade på filmen.
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 15:58 #5
FLASHBACKs avatar
Medlem

Medlem
FLASHBACKs avatar

Du det var i min uppfattning bara ett år sen som det här "ohyfset" (man låter som en gammal gubbe) började. Innan det var det helt ok på bio.
Lite otäckt är det när någon mitt under en film svarar i sin telefon och börjar prata,mm inte viska utan prata i samtalston, man lackar till och ryter till "sluta prata". Vad som hände var att personen sjönk ner i sin stol och fortsatte prata lika högt, vad är nästa steg?

Vi behöver en bioombudsman att klaga till...
FLASHBACK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 16:33 #6
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Jag har alltid sagt att det är trevligare att se på film hemma än på bio. När vår bakprojektions-LCD-TV och DVD-spelare inhandlades för 5 år sedan och surroundsystemet tagits i bruk, brukade jag ha upp till 12 pers hemma hos mig på filmvisningar. Folk satt i två rader. Det var som bio fast trevligare och mysigare. Jag som ser så sällan på film njuter ordentligt av att få sätta på en hyr-DVD i TV-rummet. Mycket högre mysfaktor om man har lämpligt kramsällskap än på bio.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 17:19 #7
Syversens avatar
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem
Syversens avatar

Reg.datum: Jan 2004
Är också filmtok, fast med projektor och surround hemma blir det bara bio nån gång i månaden numera, och varje gång tänker jag att jag aldrig mer ska gå på bio. Folk pratar i telefon, med varandra, sparkar på säten, prasslar i påsar och fan o hans moster. Sist jag var på bio höll jag på att krevera, iofs var det nog rätt så hög skyll-dig-själv-faktor då, hade av nån outgrundlig anledning lovat minsta brorsan, åtta år, att jag och tjejen skulle ta med honom på "superhjältarna" eller vad den hette. En hel salong med dunderhypade knattar. Herregud.

Tacka vet jag när nån god mat är klar och man trycker på knappen så att duken går ner och projektorn startar, tända några ljus och sen starta en bra film.

// Joakim - hemmacineast
Syversen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 19:40 #8
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by FLASHBACK@Jan 15 2005, 16:31
Jag har noterat ett nytt och mycket ofta förekommande fenomen som gör mig tokig:
Unga flickor (16-20)av invandrarhärkomst kommer ofta i en grupp om 3-6 personer sätter sig längst bak och sitter hela filmen igenom och diskuterar, fnissar och ringer folk för att berätta de är på bio.
Detta är inte samma tjejer och det är heller inget jag har inbillat mig då det har inträffat 18 av de sista 20 gångerna jag har gått på bio i Heron city strax utanför Stockholm. Kan det vara en slump eller får dom inte prata hemma? :huh:
Jag betvivlar att det är ett problem som endast gäller tjejer med invandrarhärkomst. Att det är invandrartjejer du har råkat ut för beror nog snarare på att det till faktum är mycket invandrare på Heron City. Så var det sagt!
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-15, 19:47 #9
chewies avatar
chewie chewie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
chewie chewie är inte uppkopplad
Medlem
chewies avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag skulle nog vilja hålla me Jakob att de nog mer har med härkomst av kvinnokönet att göra.

Fruntimmer är faneme inte kloka och borde helt förbjudas på bio. (Att ringa på bio för att tala om att man är på bio är typisk kvinnlig logik)
chewie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-16, 00:37 #10
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Att klandra en viss folkgrupp eller kön är fel och stämmer inte. Det varierar så enormt. Däremot har ungdomar problem att "hålla käften" (ursäkta ordvalet). Tjejer verkar ha svårt att koncentrera sig på filmen och när det är några "döda" scener så är snacket igång. Killar försöker få någon form av uppmärksamhet genom att skrika och lägga jobbiga kommentarer för att i ett desperat försök få en högre status bland sina kompisar.

Det borde vara högre krav. Är man inte tyst blir man utslängd Då hade alla varit tysta
Jag har också hört att telefonerna stör utrustningen, speciellt i den mängd (alla har väl mobiltelefon idag).

Det hade varit bra med militärisk utrusning för att störa nätet så ingen kan använda telefonen. Så har vi löst en del av problemet
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017