FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min flickvän är i Australien. När hon mailar mig från Hotmail så kommer det ALLTID reklam för MSN resor. I alla mail har detta kommit upp och jag tänkte väl mest att det var tusan va mycket reklam dom gjorde för det.
Sen testade jag att logga in på hennes mail hemifrån och skicka ett mail till mig själv. Då blev det reklam för någon chat-funktion istället. Likadant var jag på någon sida någonstans i cyberrymden. Då stod det "Find your true love in: JÖNKÖPING." Vad jag undrar är hur man kan ta reda på så exakt vart olika personer befinner sig. Framförallt hur man tar reda på att jag befinner mig i Jönköping och inte i Göteborg eller Sydney? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
You at (213.67.47.153) are located in Amsterdam, North Holland (province), Netherlands. och vad jag vet är jag åtminstone i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan bero på att de använder en gammal databas. GeoIP är det bästa som finns just nu mig veterligen. Det är knappast så att hotmail har en större/bättre databas över ipn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har inte provat GeoIP tidigare (nu sa den "sweden" om mig, men det baserade den på mitt host-namn), men jag tycker att hostip.info funkar ganska bra. Antagligen går det att få den att fungera ännu bättre om det blir lite fler svenskar som "hjälper" den... Hostip har en "fri" databas.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|