FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fått förfrågan att sälja min startsida men har svårt att värdera, nån som kan ge riktlinjer hur man värderar.
Bara varit online med sidan i ca två veckor och inte sett vilken trafik sidan kan komma ha, inte sprid den ännu. Hört snack om 6 till 12 månaders intäkter men det är ju lite svårt att räkna på i ett så tidigt stadium. Sidan är: http://start.jaycom.se/ / Jens |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
förmodar att det är scripten och designen folk är ute efter, ta då betalt för arbetet du lagt ner. räkna grovt 500kr i timmen... men så får du dra av någon tusing för javascriptet som poppar upp tycker jag
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
jo, det är bara koden som ska säljas, domänen e ju inget speciellt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Din sida är jättesnygg faktiskt. Hur många timmar har du lagt på den? Ta det värdet gånger så mycket som du tycker att din tid är värd i timmen. Jag har själv jobbat professionellt som webbutvecklare och då kostade min tid rätt så mycket. När jag gör privata projekt så tenderar jag att inte värdera min tid på samma sätt eftersom man oftast "velar" lite mera .. om man säger så :-) Sen så får man ju se till tiden som du har lagt på de funktioner som faktiskt finns på sidan i nuläget. Inte de du kanske har utvecklat men sedan kastat. En liten detalj dock, som nån påpekade ovan, det är "snyggt" att referera till de sidor du hämtar innehåll från, tex så skulle jag gärna se att du referera lite tydligare till min site, nyhetsportalen.se där du hämtar dina RSS-nyheter från. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack för visat intresse, min första sida av detta slag, jobbar annars som php-utvecklare som konsult.
grazzy: tack för en bra site, vill du ha credit på sidan så säg till vars så fixar jag det. Juventus: Länkar bara direkt till annonserna på blocket så jag vet inte vad soms kulle vara olagligt i det, om det finns några frågetecken eller nån som kan mer än jag om detta så säg gärna till, vill inte göra folk sura, men oftast så tjänar de ju mer än de förlorar på att få in-länkar till massa sidor på deras server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men hur är det med TV tablåer egentligen? Titta på tv.nu som köper in dessa ganska dyrt, medan du bara visar informationen utan att länka. Det kan väl ändå inte vara korrekt ur copyright synpunkt, eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag vet inte exakt vad som gäller...Kan hålla med dig om att du i grunden gör en god gärning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() |
|||