Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spelare köper virtuell Ö

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-20, 14:42 #1
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
En australiensk spelare köper virtuell Ö för $26.500(ca SEK175000).

Ön ligger i den lika virtuella världen Entropia där numera hundratusentals spelare möts där de lever ett virtuellt samhälle. Skillnaden mot andra dataspel är att här kan hundratusentals spelare agera med varandra, och kanske det mest häpnadsväckande, valutan består av riktiga pengar.

Källor: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4104731.stm, http://www.project-entropia.com/
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 15:43 #2
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Jens@Dec 20 2004, 15:42

Ön ligger i den lika virtuella världen Entropia där numera hundratusentals spelare möts där de lever ett virtuellt samhälle. Skillnaden mot andra dataspel är att här kan hundratusentals spelare agera med varandra, och kanske det mest häpnadsväckande, valutan består av riktiga pengar.

Källor: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4104731.stm, http://www.project-entropia.com/
När jag spelade Ultima Online sålde jag saker "i" spelet för riktiga pengar, drog in över 100 tusen på spelet.
Eller mycket mer iof, en norrman köpte för över 3-40 tusen bara på 2 veckor av mig
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 16:23 #3
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Ursprungligen postat av Jens

När jag spelade Ultima Online sålde jag saker "i" spelet för riktiga pengar, drog in över 100 tusen på spelet.
Eller mycket mer iof, en norrman köpte för över 3-40 tusen bara på 2 veckor av mig
Var själv beroende av ultima online när jag först börja spela det. Har aldrig varit med om något så sjukt beroende framkallande det kändes som inget i livet betydde något förutom ultima online.
Nu när jag tänker tillbaks när jag spelade dem första veckorna så förvånar det mig inte ett skit om någon slänger några tusen på ett par virtuella prylar.
Det finns ju även hemsidor som säljer ändast virtuella saker till spel och tjänar tusentals $ på det.
Dock blev det olagligt att sälja world of warcraft items för riktiga pengar kanske en vändpunkt inom detta?
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 18:43 #4
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Dec 20 2004, 16:43
Citat:
Ursprungligen postat av Jens

Var själv beroende av ultima online när jag först börja spela det. Har aldrig varit med om något så sjukt beroende framkallande det kändes som inget i livet betydde något förutom ultima online.
Nu när jag tänker tillbaks när jag spelade dem första veckorna så förvånar det mig inte ett skit om någon slänger några tusen på ett par virtuella prylar.
Det finns ju även hemsidor som säljer ändast virtuella saker till spel och tjänar tusentals $ på det.
Dock blev det olagligt att sälja world of warcraft items för riktiga pengar kanske en vändpunkt inom detta?
Jag spelade UO 24/7 i flera år. Om jag ska vara ärlig har det varit mina bästa år.
Jag fick en kick som inte går att beskriva, då jag loota hus m.m.
Rikedomar som man bara kunde drömma om :-)

Allt gick precis som det skulle, man träffa på flera buggar också i spelet som man abusa, allt gick perfekt
dock så fick man ett par smällar av OSI som förstörde spelet sakta men säkert.
Jävla EA.

Så jag bytte, har även spelat AO, EQ m.fl. och det kommer gå att sälja items i alla spel.
Oavsett vad reglerna från spelbolaget är, kommer alltid finnas items att köpa å sälja.

Frågan idag är nog snarare, har man tid över? För ska man spela MMORPG
ska man vara #1 och det kräver tid
Oläst 2004-12-20, 19:59 #5
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by Haghjoo@Dec 20 2004, 19:43
Jag spelade UO 24/7 i flera år. Om jag ska vara ärlig har det varit mina bästa år.
Hu!
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 21:45 #6
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

oj...

det ger en helt ny aspekt för mig på spelberoende... jag kan bli "besatt" av spel men bara nån vecka.. sen tröttnar jag.. tur är väl det

och jodå - det finns allt sidor där man kan köpa och sälja virtuella saker.. en ganska känd plats idag är väl Habbo Hotel där man kan skapa sitt eget rum och sedan köpa möbler till det mm..
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 21:48 #7
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by mypay@Dec 20 2004, 22:45
oj...

det ger en helt ny aspekt för mig på spelberoende... jag kan bli "besatt" av spel men bara nån vecka.. sen tröttnar jag.. tur är väl det

och jodå - det finns allt sidor där man kan köpa och sälja virtuella saker.. en ganska känd plats idag är väl Habbo Hotel där man kan skapa sitt eget rum och sedan köpa möbler till det mm..
Saken är att MMORPG har inget slut, du kan fortsätta att spela det dygnet runt och
hela tiden händer nya saker.

Nu spelar jag inte som de flesta andra, jag spelar bara för att döda andra
spelare och om spelet möjliggör det, tar personens saker som man dödar...
Det är det bästa jag vet, större kick får man söka efter h34r:

Därmed är det skoj, AI idag är ingen utmaning därför får man söka motstånd
någon annanstans...och det blir då PVP
Oläst 2004-12-20, 23:50 #8
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Ultima Online är klart det spel jag lagt ner mest tid på, även om jag har lagt ner månaders speltid på diablo-serien också.

Just Ultima Online är ganska sjukt. Ett lyckat spel måste jag säga för när en spelare det sista han gör innan han somnar är att tänka på vad han ska göra nästa dag i spelet så har väl spelbolaget nått den gräns som är högst? Det känns som 2 liv... helt sjukt :P
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-21, 01:06 #9
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Hehe.. okejdå, jag får väl erkänna mitt spelberoende då också.

Jag spelade planetarion för ett tag par år sedan (www.planetarion.com), det är helt webbaserat och går ut på att 25 spelare (15 i senare omgångar) samarbetar för att erövra "roids" från andra galaxer. Detta görs genom mycket välkoordinerade attacker där alla spelare i galaxen samarbetar för att uppnå bästa resultat.

Sista rundorna innan jag fick nog och slutade spelade jag som GC, vilket innebar att jag i princip var webmaster för galaxens websidor, politisk koordinator för vår galax och delar av klustret (25 galaxer) samt talesman mot de femtiotal allianser som fanns över hela spelet.

Eftersom spelet utspelade sig mestadels på så "obekväm" tid som möjligt för att kunna åstadkomma så mycket skada som möjligt i sina attacker innebar det att ens dygnsrytm blev något "uppdelad" när man var tvungen att gå upp varannan timme och se till att ingen anföll en.

Varje dag skulle en ny attack göras, det innebar analysarbete av vilka galaxer som var lämpliga att anfalla, "scanning" dvs att inhämta information om galaxens flotta och försvar samt kooordinering av hur anfallets flotta skulle se ut. Sammanlagt kanske 2-3 timmars arbete varje dag. Trots detta måste jag hålla med Hagjoo, det ger en grym kick när man tillsammans med 3-4 andra i samma position som en själv kan kommendera iväg en styrka som motsvarar kanske 10% av spelets (+15000 spelare) totala eldkraft mot sina fiender och banka skiten ur dom :-)
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017