FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
En australiensk spelare köper virtuell Ö för $26.500(ca SEK175000).
Ön ligger i den lika virtuella världen Entropia där numera hundratusentals spelare möts där de lever ett virtuellt samhälle. Skillnaden mot andra dataspel är att här kan hundratusentals spelare agera med varandra, och kanske det mest häpnadsväckande, valutan består av riktiga pengar. Källor: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4104731.stm, http://www.project-entropia.com/
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Eller mycket mer iof, en norrman köpte för över 3-40 tusen bara på 2 veckor av mig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu när jag tänker tillbaks när jag spelade dem första veckorna så förvånar det mig inte ett skit om någon slänger några tusen på ett par virtuella prylar. Det finns ju även hemsidor som säljer ändast virtuella saker till spel och tjänar tusentals $ på det. Dock blev det olagligt att sälja world of warcraft items för riktiga pengar kanske en vändpunkt inom detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag fick en kick som inte går att beskriva, då jag loota hus m.m. Rikedomar som man bara kunde drömma om :-) Allt gick precis som det skulle, man träffa på flera buggar också i spelet som man abusa, allt gick perfekt dock så fick man ett par smällar av OSI som förstörde spelet sakta men säkert. Jävla EA. Så jag bytte, har även spelat AO, EQ m.fl. och det kommer gå att sälja items i alla spel. Oavsett vad reglerna från spelbolaget är, kommer alltid finnas items att köpa å sälja. Frågan idag är nog snarare, har man tid över? För ska man spela MMORPG ska man vara #1 och det kräver tid ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
oj...
det ger en helt ny aspekt för mig på spelberoende... jag kan bli "besatt" av spel men bara nån vecka.. sen tröttnar jag.. tur är väl det och jodå - det finns allt sidor där man kan köpa och sälja virtuella saker.. en ganska känd plats idag är väl Habbo Hotel där man kan skapa sitt eget rum och sedan köpa möbler till det mm.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
hela tiden händer nya saker. Nu spelar jag inte som de flesta andra, jag spelar bara för att döda andra spelare och om spelet möjliggör det, tar personens saker som man dödar... Det är det bästa jag vet, större kick får man söka efter ![]() Därmed är det skoj, AI idag är ingen utmaning därför får man söka motstånd någon annanstans...och det blir då PVP ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ultima Online är klart det spel jag lagt ner mest tid på, även om jag har lagt ner månaders speltid på diablo-serien också.
Just Ultima Online är ganska sjukt. Ett lyckat spel måste jag säga för när en spelare det sista han gör innan han somnar är att tänka på vad han ska göra nästa dag i spelet så har väl spelbolaget nått den gräns som är högst? Det känns som 2 liv... helt sjukt :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe.. okejdå, jag får väl erkänna mitt spelberoende då också.
Jag spelade planetarion för ett tag par år sedan (www.planetarion.com), det är helt webbaserat och går ut på att 25 spelare (15 i senare omgångar) samarbetar för att erövra "roids" från andra galaxer. Detta görs genom mycket välkoordinerade attacker där alla spelare i galaxen samarbetar för att uppnå bästa resultat. Sista rundorna innan jag fick nog och slutade spelade jag som GC, vilket innebar att jag i princip var webmaster för galaxens websidor, politisk koordinator för vår galax och delar av klustret (25 galaxer) samt talesman mot de femtiotal allianser som fanns över hela spelet. Eftersom spelet utspelade sig mestadels på så "obekväm" tid som möjligt för att kunna åstadkomma så mycket skada som möjligt i sina attacker innebar det att ens dygnsrytm blev något "uppdelad" när man var tvungen att gå upp varannan timme och se till att ingen anföll en. Varje dag skulle en ny attack göras, det innebar analysarbete av vilka galaxer som var lämpliga att anfalla, "scanning" dvs att inhämta information om galaxens flotta och försvar samt kooordinering av hur anfallets flotta skulle se ut. Sammanlagt kanske 2-3 timmars arbete varje dag. Trots detta måste jag hålla med Hagjoo, det ger en grym kick när man tillsammans med 3-4 andra i samma position som en själv kan kommendera iväg en styrka som motsvarar kanske 10% av spelets (+15000 spelare) totala eldkraft mot sina fiender och banka skiten ur dom :-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|