FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har lite funderingar över proceduren vid flytt av ett domännamn...
När jag flyttar med godaddy gör den på följande vis: 1. Godaddy mailar id/lösenord till den administrativa kontakten som måste fyllas i på deras sida för att flytten ska påbörjas. 2. Godaddy skickar en begäran till nuvarande reg-ställe att flytta. 3. Väntar på svar från reg-ställe 4. flyttad/ej flyttad Använder sig alla registrars av det första steget? Eller vet ni någon som inte kräver det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag vet så går det nog till på detta viset hos alla. Första steget är att ägaren måste godkänna flytten genom kanske att klicka på en länk han får i mailet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok... om det är någon som vet någon som inte kräver första steget skulle det vara intressant.
Har, som går att läsa i en annan tråd, problem med att ägaren av webbhotellet jag använder mig av varken svarar på mail/tele/fax. Händer således ingenting i steg 1 av flytten av domännamnet... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det blir nog himla svårt. Då skulle man alltid kringgå ägaren till domänen ju. Vilken röra.....ledsen för din skull.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hos Joker.com går det bra ändå. För vissa TLDer måste du dock ange lösenordet som hör ihop med domänen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Joker.com har samma procedur som Godaddy (och alla andra) verkar det som...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den proceduren är väl standardiserad och måste användas för att du ska få vara registrator av de tld som jag förstått det. Så att hitta något alternativ är nog svårt.
Du kan ju läsa lite om det iomed ICANN:s nya regler.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jaha... då gick det inte att lösa det på det sättet...
Får väl helt enkelt slå en signal till killens morsa. Hittade hennes nummer... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|