Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kan inte logga in

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-08, 10:16 #1
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Hej!

Jag har nyligen fått rapport om EN användare som inte kan logga in på netxtra.se
När jag kollade upp det visade det sig att jag inte heller kan logga in från en av mina datorer.

Denna enda användare (som har hört av sig iaf) kan heller inte lägga produkter i kundvagnen, de försvinner så fort hon gör något.
Från min dator som jag inte kan logga in från kan jag lägga produkter i kundvagnen, men inte logga in.

Scriptet fungerar så att det skickar inloggningsuppgifterna via GET (eftersom POST kan ställa till det i brandväggar. Jag körde POST tidigare, men ändrade nu, hjälpte inte) till en sida som använder ett användar-objekt för att logga in. Detta objekt returnerar OK, och när jag kontrollerar detta på samma sida, så är det okej. Användaren skickas sedan vidare med Response.Redirect till en sida där information visas till den som är inloggad. På denna sida körs en koll om användaren är inloggad, och här returneras ERROR, och användaren hänvisas tillbaka till inloggnignsformuläret.

Någon som har minsta aning om vad som kan vara fel?
Objektet som används för användarhantering har fungerat i över tre år utan förändringar, så jag tycker inte att felet ligger där. Dessutom fungerar det uppenbarligen för dom ca 300 användare som beställer varje dag.

/Stefan
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017