FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, jag håller på och bygger en webbhotellsguide titta här: http://www.hittanummer.se/webbhotell.asp
Ni som har ett webbhotell och vill vara med i guiden kan pma mig eller kontakta på MSN: david_gor(a)hotmail.com ICQ: 282-758-126 Eller maila information direkt på: info(a)hittanummer.se Företagsnamn: Asp: Ja/Nej Asp.Net: Ja/Nej Php: Ja/Nej Access: Ja/Nej Mysql: Ja/Nej Ftp: Ja/Nej Pop3: Antal Pris: Pris per år på billigaste alternativet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Det borde kanske förtydligas att tjänsterna man ska svara Ja/Nej på ska vara samma som i det paket man anger priset på? Som det ser ut nu kan man svara på att man har stöd för ASP.NET på servern, fast ange minsta priset på ens tjänster som inte innehåller ASP.NET alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Det är bätre att visa vad man kan få, man använder sällan både mysql och access på samma konto, likadant med asp och php. Det är bra för besökaren att se vad de kan få, alla frågar ju efter priser igen eller hittar färdiga paket på leverantörernas egna sidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Med fördel kan faktiskt Utrymme/Trafik också anges.. Folk i allmänhet tittar efter detta i första hand och det ger en bra sorteringsfunktion..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
men då blir det ju som paket om man anger utrymme. och guiden visar inte paket utan vilka möjligheter som finns. tar man utrymme så måste det nästan vara som paket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ok, så tanken var/är att man utifrån behovet sett till kunskaper i kodning och databashantering skall vara sökkriterierna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Ja, nåt i den stilen, jag vet när jag beställer eller mina bekanta. Man har en sida med exempelviss asp och access db, då vill man ha ett hotell som klarar av det. Det är så jag har tänkt. Sen tar man ändå kontakt men hotell ifråga med sina funderingar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Så om jag förstått dig rätt så ska man ange vilka tjänster man kan erbjuda och sedan ska man skriva ut vilket det billigaste paketet är? Även om tjänsterna inte ingår i paketet? Eller har jag missuppfattat dig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jo, så kan man säga. Tycker du att det är feltänkt? Väljer man att placera priset på sitt exempelviss mest sålda paket så blir det väl rätt. Väljer man dock sitt billigaste då kan det va så att besökaren gå till webbhotellets egna sida och blir missnöjd med att priset omfattar inget av det han behöver.
Min tanke var att visa vad hotellet klarar av och pris på det paketet som säljer bäst. Sen kan ju besökarna själva avgöra vad de beställer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Nu la jag till längst ner ett erbjudande som kommer sedan ligga i rotation, tycker ni det passar?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|