FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag reggade nyligen xbox2.se mest för att se vad som händer om nästa xbox får namnet xbox2. Förmodar att Microsoft utan problem för domänen då. Men om jag startar upp en nyhetssida för xbox/xbox2, men allt om nya xbox, community, nyhetsbrev osv...Finns det någon chans att få behålla domänen då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Det beror på om dem lyckas bevisa att du reggat det i ond tro osv. Men om du aldrig gör försök att sälja domänen och aldrig kontaktar microsoft angående domänen så har du större sannolikhet att få behålla den. Sen är det bra om du sätter ut en länk till microsoft på sidan, till den "äkta" sidan och säger att du på intet sätt är associerad med msft. Jag tror dock att dem kan få dig fälld - om dem vill ![]() Det fanns ett fall om mercedes kan jag minnas där mercedesshop eller något fick behålla namnet. Detta namnet är dock så otroligt kännt och stort.. att det borde bli svårt om dem vill sätta dit dig. Sen finns det ju andra grejer du kan göra också - än att ha en xbox "spel" sida. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo har läst den del hos nic.
Får lägga xbox2.se i kö listan över framtida projekt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du kan ju ta och kika lite i en tråd med lite info om xbox.se.
MS är som du kan se ägare av xbox.se sedan 2004-02-19. Dock hamnade det inte hos IIS vad jag känner till utan löstes utan deras inblandning.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|