Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nya domänfunktioner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-30, 23:38 #1
namerunner namerunner är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
namerunner namerunner är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Hej,

Det finns ett antal domäntjänster som främst amerikanska företag tillhandahåller, men som iaf inte jag sett på den svenska marknaden ännu. Funderar nu på om det är värt kostnaden att implementera dem på vår site.

De är:

-Backorder (möjlighet att "ställa sig i kö" för domäner som snart går ut)
-Wildcard whois (genom att söka på *foretag* så får du fram alla domäner som innehåller ordet "foretag" ex mittforetag.com)
-Domän varning (Anmäl tex "volvo" och du får då ett mail varje gång någon, någonstans i värden, registrerar en domän innehållande ordet volvo. ex ihatevolvo.net)
- Domän Brainstorming (du väljer ett antal ord som du vill att din domän skall innehålla och sökmotorn "brainstormar" fram ett antal lediga alternativ till dig.
- Domänövervakning (du får ett mail varje gång admin/own/tech/bill kontakter, expire date, registrar, eller DNS ändras för de domäner du valt att övervaka)

Domänkunnigt folk i Sverige använder väl troligvis redan de amerikanska tjänsterna men den stora massan tror jag inte känner till dem. Tror ni att det är funktioner folk kan vara intresserade av eller är de bara onödiga?

Tjänsterna kommer självklart vara gratis.

Skicka gärna era synpunkter och också gärna tips på andra funktioner.

MVH/

Daniel
namerunner är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017