FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en sida med ca 2000 ub per dag.
Jag har också en lista på 40 företag med tillhörande e-mail som rör musikbranschen, och 90% av mina besökare är musiker eller väldigt musikintresserade. Detta framgår också tydligt av namnet: demomusic.nu Skickade för något år sedan ett mail till företagen där jag berättade att jag hade 5000 ub per månad och väldigt bra koll på besökarmålgruppen. Ingen svarade ens... Därför undrar jag vad ni skulle vilja veta om att annonsera på min sida för att bli intresserade. Vad bör jag ha i mailet som jag skickar ut? Tack för all hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
5000 unika per månad är inte mycket.. 2000 unika per dag är en del.. så jag kan förstå att dom inte nappade om du bara hade 5000 unika på en hel månad (då det bara är 166st om dan)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
det hela beror ju till stor del på hur köpstark din målgrupp är. är det besökare utan köpintresse eller etablerad ekonomi och du bara mailat företag som säljer bilar (för att överdriva => förtydliga min poäng) så är det nog inte det rätta... handlar nog mer om att hitta rätt företag som är intresserad av den typen av marknadsföring än hur du uttrycker dig (så länge det ser professionellt ut).
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller med de övriga!
Låg själv i flera månader med ca 5000 ub/mån och trots feta ansträngningar med bl.a mailutskick till företag var det tvärnobben. Började istället i andra änden & började själv göra reklam för sidan så besöksantalet steg. Även det tar tid men har man en schysst site (vilket din sida är!) och ligger på hårt med att "sälja den" så ger det resultat. Har gått från ca 170 ub/dag till bästa noteringen 1870/ub dag & då har man ett bättre utgångsläge för att sälja reklam/banneryta. Ett bra innehåll, täta uppdateringar, inga trasiga länkar, en tävling då & då och att fortsätta göra reklam för sin site är några tips... Live & Love & Rock n roll! Fetrock |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Handlar din sajt endast om pianon och den har 5000 unika i månaden så kan du få både många annonsörer men främst välbetalda annonser. Hur många pianoförsäljare vill inte nå ut till 5000 pianointresserade? Desto mer sträv målgrupp desto mindre besökare men även desto lättare att få annonsörer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag har skrivit det förut och skriver det igen
![]() Hur man mäter unika besökare i månaden är dock flyktigt och många ljuger ofta om antalet besökare, det har många lärt sig. Försök själv hitta på ett koncept som kan vara lönsamt för er båda och låt företaget exponera sig lite på din sida väldigt billigt eller kanske rent av gratis en kort period, när marknadschefen en gång fått smaka på vad det kan ge är det lättare att motivera $ för chefen. Thomas
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har rätt MissDomailn, men av min erfarenhet av telefonförsäljning och efter att ha utbildat ett antal människor i det så vet jag att det inte är så enkelt. Är man osäker på att man kan sälja något på telefon, kan man bara förstöra dessa kunder och kommer aldrig med kunna ringa till de. Jag skulle kunna ge ett bra tipps där. Anlita någon erfaren telesäljare och ge biort % på dina nnonser. På det sättet får du mer sålt och alla blir nöjda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det verkligen så dumt att maila då? Vissa tycker det är jobbigt när folk ringer.. Kan vara bättre i vissa situationer att maila..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|