Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Netland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-21, 21:44 #1
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Flitig postare

Hoj,

Någon som vet om det är ny ägare (ev. ägare) till Netland(se)?
Några andra som ligger på netland och märkt av mycket problem den senaste tiden?

-Jonas
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-21, 21:56 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Vad jag hört är det både ny ägare och lite problem, sen kan det mycket väl variera mellan kunder, såväl som på alla andra webbhotell.
Är dock inte kund där.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-21, 22:01 #3
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Decibel@Nov 21 2004, 22:56
Vad jag hört är det både ny ägare och lite problem, sen kan det mycket väl variera mellan kunder, såväl som på alla andra webbhotell.
Är dock inte kund där.
Jag har oehörda problem, har en 3-4 konton hos dem. Lär väl iförsäg snart byta om inte problemen upphör.
Har varit så här ett bra tag nu...
Oläst 2004-11-21, 23:25 #4
Bansagis avatar
Bansagi Bansagi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Bansagi Bansagi är inte uppkopplad
Medlem
Bansagis avatar

Reg.datum: Jul 2003
http://www.netland.se/agarbyte.asp
Bansagi är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-22, 18:58 #5
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Medlem

Hej!

Det är jag som numera är ny ägare till Netland.

Vi är medvetna om problemen som varit under senaste tiden och kunder som hört av sig har fått ta del om information om varför det varit problem. Vi har en viss överkapacitet på våra system och haft en del kunder som skrivit kod med oändliga loopar och annat under utveckling av sina hemsida som stör alla tjänster på servern.
Överkapaciteten har vi löst på så vis att vi helt enkelt köpt in nya servrar för att dela upp allting. Nya mailservrar är inköpta, nya servrar för kund-hotellsbiten är inköpta osv. Vi har dock inte kunnat koppla in allting, trots att det står redo att användas, på grund av att den nya internetförbindelsen inte står klar.
Förseningen beror på konflikter mellan olika externa parter. Vi har fått preliminära datum på när allting ska vara klart, men hela tiden skjuts det fram på grund av olika anledningar som vi inte själva råder över. Eftersom avtal redan är skrivna kan vi alltså inte byta leverantör hur som helst.

Jag kan säga så mycket som att förbindelsen just nu är framgrävd så långt att det bara återstår ett fåtal meter och sedan ska det kopplas in i routrar osv. Så fort arbetet är utfört slår vi på strömmen och börjar portera över kunderna tills allting flyter på.

Jag försöker läsa inlägg här inne, men kan missa något mellan varven. Har ni fortsatta frågor eller liknande så maila gärna på [email protected] så tar vi det där.
oJones är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-22, 22:35 #6
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by oJones@Nov 22 2004, 19:58
Hej!

Det är jag som numera är ny ägare till Netland.

Vi är medvetna om problemen som varit under senaste tiden och kunder som hört av sig har fått ta del om information om varför det varit problem. Vi har en viss överkapacitet på våra system och haft en del kunder som skrivit kod med oändliga loopar och annat under utveckling av sina hemsida som stör alla tjänster på servern.
Överkapaciteten har vi löst på så vis att vi helt enkelt köpt in nya servrar för att dela upp allting. Nya mailservrar är inköpta, nya servrar för kund-hotellsbiten är inköpta osv. Vi har dock inte kunnat koppla in allting, trots att det står redo att användas, på grund av att den nya internetförbindelsen inte står klar.
Förseningen beror på konflikter mellan olika externa parter. Vi har fått preliminära datum på när allting ska vara klart, men hela tiden skjuts det fram på grund av olika anledningar som vi inte själva råder över. Eftersom avtal redan är skrivna kan vi alltså inte byta leverantör hur som helst.

Jag kan säga så mycket som att förbindelsen just nu är framgrävd så långt att det bara återstår ett fåtal meter och sedan ska det kopplas in i routrar osv. Så fort arbetet är utfört slår vi på strömmen och börjar portera över kunderna tills allting flyter på.

Jag försöker läsa inlägg här inne, men kan missa något mellan varven. Har ni fortsatta frågor eller liknande så maila gärna på [email protected] så tar vi det där.
Hoj,

Skulle gärna mailat dig om det hade gått, men det går inte att komma åt min mail som ligger på mitt konto hos er.
Kvick fråga, står ni för någon kompensation pga. alla störningar de senaste månaderna?

Förstår att allt inte är ert fel, men jag förlorar dagligen en del pengar på det och eftersom jag lever på detta så får jag väl käka konserver nu i några veckor.

Nej men skämt åt sidan, du får gärna skicka iväg ett mail till mig på [email protected] med lite mer info har lite andra grejer jag också behöver ta upp, någon faktura som var fel, osv.

Ha de fint!

-Jonas
Oläst 2004-11-23, 01:11 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag hade uppfattningen att kunder väldigt snabbt flyr ett webbhotell när tjänsterna inte fungerar. Därför vore det intressant att få höra vad som får dig att stanna kvar om du dagligen förlorar pengar på de problem som finns i dagsläget.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-23, 08:44 #8
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Nov 23 2004, 02:11
Jag hade uppfattningen att kunder väldigt snabbt flyr ett webbhotell när tjänsterna inte fungerar. Därför vore det intressant att få höra vad som får dig att stanna kvar om du dagligen förlorar pengar på de problem som finns i dagsläget.
Har inte tid med allt krångel som medför en flytt. Har varit i USA under en period vilket har gjort mig halft förlamad att kunna ändra på något.
Oläst 2004-11-23, 09:52 #9
Medlem

Medlem

Hej!

Mailservern har inte haft något problem, förutom webmailen som har en tendens att sega ihop vid peakar.
Det ska inte vara något problem att maila till oss och om din mail itne skulle fungera så finns det ett formulär vid vår hemsida du kan nå oss genom.
Jag hör av mig till dig under dagen om det du ville diskutera.
oJones är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-23, 16:19 #10
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Hej,

Sjalv har jag lamnat in min uppsagning och nar tiden ar gangen sa ar jag ocksa borta. Det varsta kanske med hotellet, forutom nertider, ar ju framforallt att man kan inte styra nagot sjalv. Inte andra losenord, lagga upp databaser eller skapa underdomaner. Allt det gar att gora endast om man mailar in till webbhotellet. Detta ar lojligt. Det finns alldeles for manga alternativ i denna prisklass, sa jag forstar inte varfor man skall ligga kvar dar!
Helix är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017