FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Google bot sluka nyss 200mb av min bandbredd på en dag ??? hehe fattar inte jag har bara 60mb filer på webhotellet varför slukar den då 200mb bandbredd?
Det är inte så att jag gnäller över bandbredden men jag förstår inte riktigt varför den slukar 200 mb på en dag (8000 hits). Någon som har varit med om det här någon gång? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har inte orkat kolla i loggfilerna vem, men nån ladda ner hela min webbsida bakgrundsbilder.se (1800 bilder) igår vilket gjorde att trafikrekordet slogs med 400%. Jag har funderat hela natten vem det kan ha varit men som sagt inte orkat kolla efter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tycker det är skummt bara hehe brukar vara 30 - 50mb per månad |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Googlebot (Mozilla boten) har varit väldigt aggresiv senaste veckan, jag har inte sett nåt likande sedan google gjorde deepcrawls om ens då.
Vi snackar 30 -> 40 sidor i sekunden, på vissa av mina servrar där det finns mycket innehåll likt WN och AoTV. Det är boten med UA Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html) som detta gäller, och den har tidigare varit väldigt försiktig sedan jag såg den första gången. Helt sjukt. Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det är det många miljoner dollar om dagen som spenderas av google i bandbredd för att göra det som händer på internet just nu så vem det än vore skulle det varit seriöst ändå ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Googlebot har också besökt min sida flitigt de senaste dagarna. Dagsmedel för de tre första dagarna i november är ca 5 136% större än dagsmedel för de 10 sista dagarna i oktober. Vilket är bra.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|