FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vet att det var någon tidigare här på WN som pratade om att deras villkorstext blivit kopierad mer eller mindre rakt av. Har ni gjort något åt det? Vad isåfall?
Känns ju svårt att göra något åt det förutom att gotta sig åt att man är så bra på att skriva villkor så att övriga aktörer inom samma genre kopierar och klistrar rakt av mer eller mindre? ![]() Är ganska tydligt om man tittar här http://villkorstext.3w.se/ (webb.se:s nya webbsida med villkor syns på vänster sida, samt 3W.se:s villkor (min) sida till höger).
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har aldrig gjort nåt rättsligt av det mer än att jag brukar skicka ett ganska "tufft" mejl till den berörda sidan, brukar ofta hjälpa. Hittade bl.a. en sida i veckan som lagt in flera butiksnamn i keywords och på första sidan, blev ett ilsket mejl till dom... (under-bart .se) kolla sajten, ligger fortfarande kvar en massa text om andra butiker, sorgligt men sant. (Lastbryggan raderades efter mejlet.) Lite inspiration till mejl kanske ![]() Fick se att ni använder ordet "Lastbryggan" både på första sidan och i era keywords för att marknadsföra er shop mot exempelvis sökmotorerna, nu är det så att Lastbryggan är ett registrerat varumärke som jag äger och jag accepterar inte att ni använder det i er marknadsföring. Jag förväntar mig att allt som har att göra med ordet Lastbryggan på er sida försvinner omedelbart, jag kommer att kolla att så är fallet inom ågra dagar och har ni några invändningar mot detta så mejla mig så låter jag min advokat ta kontakt med er. Det är sorgligt att ni skall behöva åka snålskjuts på andra butiker för att ni själva inte kan bygga nåt som kan konkurera med oss seriösa aktörer. // Mats på Lastbryggan // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
I mitt fall har de ju iaf varit ganska noggranna med att få bort 3W så det finns ju inte rent juridiskt så mycket att göra förutom att konstatera att det är lika. Är väl bara att acceptera att så går det till... på Internet.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Bara det att numera är all information så väldigt mycket mer tillgänglig - tack vare internet. Därav blir det lättare att upptäcka dessa "rufflare", och antaligen ännu lättare för dessa företag att bara ta och kopiera ens texter också, men jag tror att fenomenet alltid har funnits, att de mindre framgångsrika företagen åker snålskjuts på de mer framgångsrika företagen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst lät jag mig bli inspirerad av dina villkor Marcus! Lika mycket som du blev inspirerad av mina stilmallar från en äldre version av Webb.se (har tyvärr inte kvar den gamla versionen av vare sig din eller min sajt så jag kan inte bevisa det nu i efterhand). Tyckte var rätt komiskt då och brydde mig inte så mycket över det. Men visst, om du känner dig kränkt så kan jag skriva om villkoren så att det inte liknar dina. :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...2&hl=nelly&s=wn
kommer ihåg att tråden var annorlunda än det där, en där nelly var med i diskussionen, men men, har för mig att Mats fick ersättning i slutet iaf. ![]() EDIT_ Tyckte väl jag kom ihåg rätt. ![]() http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...ansvillkor&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|