FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Blev tipsad om en sida där man kan lägga in sin köp&sälj annons som sedan förmedlas till ett antal köp&sälj sidor.. och nej det är inte svensk annonsförmedling....
Det är "Annonsformedlaren.se" mer eller mindre en kopia av annonsformedling.se och hittade till min förvåning den köp&sälj vi driver bland sidorna som annonsförmedlaren tar betalt för att förmedla annonser till. Har sedan tidigare ett liknande samarbete med annonsförmedling som fungerat bra! och annonsförmedling frågade om lov att lägga in annonser vår sida så det är helt OK! Frågade om lov gjorde dock inte annonsförmedlaren utan vi lades bara in något jag inte är spec road av......mailade annonsförmedlaren och bad dem radera vår sida något de vägrar göra... Antagligen är det någon yngre person som bara "kör lite" .. tittade på annonsförmedling och bygde en likadan sida utan minsta tanke på att kontakta siteägarna och fråga om det var ok att förmedla annonser till dessa.... så frågan är nu hur man går tillväga för att få bort sin länk från sidan... kommer inte göra något tekniskt med vår egna sida för att blockera annonsförmedlaren utan länken ska bara bort från deras sida ... sen är allt frid och fröjd! Någon med tips hur man kan gå tillväga ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har också varit i kontakt med den här personen, se:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...ormedlaren&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
if ($ENV{'REMOTE_ADDR'}; == "213.115.181.103") { print "Vi vill inte att ni skall ta betalt för våra annonser"; exit; } else { print "Nu skall vi lägga till en annons, hold on!"; } Inte så långsiktigt dom kan ju byta webhotell, men det ställer ju till lite problem. Thomas
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet inte om det här kanske är dumt tänkt men min första tanke är att; om inte företaget vill ta bort länken så lägg över problemet till de som hostar hans sida då!
Skriv ett mail till deras abuseavdelning och säg: - En av era kunder begår en handling som drabbar mitt företag, ni måste se till att de slutar med det. Ta även upp att du kommer gå vidare i det här ärendet med lagliga åtgärder vilket kommer att innebära att även de som hostar sidorna kommer att kallas till eventuella rättsliga förhandlingar det vill de säkert inte slösa sin tid med. Webbhotell och företag som hostar sidor måste väl ta någon form av ansvar i en sån här fråga, om inte annat så tycker jag att dom i alla fall göra allt de kan för att hjälpa till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
En sak är säker, de som kommit på denna affärsiden är smarta och det finns inget som helst ni kan göra åt det, vad gör dom för olagligt, vad gör dom som en webhost skulle stänga av denna tjänst? Grabbarna / Tjejerna kommer säga vi tar 19 spänn för att knappa in annonser åt våra kunder på många olika webbplatser, det tar lite tid och det blir mycket knappande men vi skriver fort och tycker det är skoj att hjälpa folk Ni kommer ingen vart med detta dom gör ju inget som inte är internet standard. Blockera IP'n det är det enda ni kan göra. Thomas
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Avtalen för Köp&Sälj-webbplatserna brukar väl inkludera information om att de äger upphovsrätten till materialet man skickar in? (eller liknande)
De skulle även kunna lägga in information i avtalet specifikt angående kopiering av annonser. Alltså borde de inte få kopiera dem helt utan anledning. Sedan kan man ju skriva en dikt eller något i annonsen också för att vara säker på att den uppnår verkshöjd. ![]() Ah.. hmm.. kom på en till sak innan jag just skulle skicka.. annonsplatser borde kunna skydda sig med upphovsrättslagens paragrafer om digitala sammanställningar och framställandet av kataloger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma sak där, det borde ju gå att lösa med avtalet. Bara att lägga till någonting i stil med att man inte får lägga in annonser med automatik, samt att man intygar att man själv är säljare av objekten i fråga, blah, blah, mumbojumbo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men ponera att man skriver ett sånt avtal och nån bryter mot det, vad gör man då, tror polisen har fullt upp med att leta efter stulna cyklar. Moment 22. Thomas
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Kanske ta med en notis om administrativ avgift för borttagning av sådana annonser? Det kan dock kanske vara svårt att få att hålla i rätten, även om det aldrig kommer gå så långt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|