FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag sitter och skriver om min hemsida för att passa webstandards. Jag har fått till det snyggt i ie och hyffsat i firefox. Men som ni ser är det ett lite för stort glapp mellan navigationen och topp bilden i firefox. http://patrikadolfsson.com/xhtml/index.asp Någon som kan tipsa mig vad jag gör fel? Mvh, Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Testa detta:
------------------------------------- #wrap { margin-top: 10px; margin-bottom: 10px; margin-right:auto; margin-left:auto; clear : both; width : 750px; /*i.e.: 750px - 20px padding = 730px;*/ border : solid #dddddd 1px; background : #fff url(../images/left.gif); background-repeat : no-repeat; background-position: 15px 230px; padding : 10px; text-align : left; height : 100%; } #topimage { float : right; height : 196px; width: 252px; margin: 0; background : #fff; clear : both; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nope.
Tog jag det du fetat hamnade bilden långt till höger. Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen
Verkar ha löst det själva genom att lägga en yttre div. alltså en wrapper runt wrap ![]() Tack för hjälpen dock! Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kör Safari (Mozilla-typ) på Mac och får inte 100% rätt design. Det där utdragna "patrik adolfsson" tar inte slut på rätt ställe utan flödar över i "© 2004 Patrik Adolfsson * | * STARTSIDA....." osv.
Sen bryts raden på: © 2004 Patrik Adolfsson * | * STARTSIDA * | * PORTFOLIO * | * REFERENSER * | <--- DÄR!... och på: Samarbetspartners * | * TESTURE * | * B-DIVE * | * MAJA JÄRNMARK MAT & <--- DÄR!... "PRISER * | * COPYRIGHT * | * KONTAKTA MIG" och "DESIGN" hamnar på nästa rad... vad det beror på vet jag inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett allmänt tips om du vill följa webbstandards är att först koda sidan för en läsare som stödjer dessa bra t.ex. Firefox.
Sedan kan man utifrån denna kodning tweaka och fixa buggarna i de övriga läsarna. Testa gärna att validera sidan också. Från validatorn kan du få värdefulla tips om vad som ibland kan utgöra problemet. http://validator.w3.org/ Btw. Nice sida ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Trodde det fanns 4 "familjer" av läsare - ie, gecko, konqueror, och opera - fast jag kanske är ute och cyklar nu? Ursäkta för offtopic-posten, men det vore kul att få lite klarhet i detta ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|