FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som vet hur man lyckas med följande:
Har en flash film som skall vara width=100% och height=74% denna skall placeras i en tabell som skall ha width=100% och height="100%" Det jag får problem med är att height inte verkar fungera i Firefox för det blir typ jätte liten även om jag har fullscreen... Har är screenshos på hur jag menar: (Det gråa är en flashfil...) Firefox: ![]() IE: ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
height är väl inget godkänt attribut till td enligt senaste W3C-standarden för HTML om jag inte är helt ute och cyklar?
Förmodligen så följer Firefox standard som en annan besserwisser medan IE kör med sina egna egenheter och även förstår gamla attribut och felskrivningar i viss utsträckning... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Edit... Nej det verkar förrästen inte så...när jag tar och färglägger tabellen så ser jag att den är så hög som jag sätter den...dock blir ju inte flashfilen 74% hög som jag vill... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
enligt standard så så är det inte giltligt att sätta height på table...
Fel: <table height="100%"> <tr> <td> </td> </tr> </table> Gör såhär: <table> <tr> <td height="100%"> </td> </tr> </table> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
flashen kanske inte vet vad den ska ta 74% av? Den relaterar kanske till fel container om man säger så. Kan du inte ange pixlar då eller fungerar det kanske inte på det sättet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|