Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domän auktion

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-28, 13:06 #1
KUB KUB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem

Som ni säkert vet så finns det några auktions sidor för domäner. Men dom har några funktioner som jag saknar.
t.ex. att man kan knappa in sin auktion själv, se aktuellt bud etc.

En stor skillnad är dock att du inte kan lägga bud under det pris som säljaren angett, det verkar som många lägger upp väldigt höga utgångspriser men ända kan tänka sig sälja till ett lägre pris, är detta fördel eller nackdel?

Jag är iaf på g att köra igång en egen sida med detta, lagt upp ett litet prov på:
toppdomaner.se, först reggade jag eudomaner.com och tänkte avvakta till det blir lite snurr på det.
Vilket klingar bäst?

Kul om ni kommer med lite synpunkter om det hela!

(Redan några som inte tycker om att det kommer konkurrerande sidor och vill ta över hela rasket och ja, sidan ligger ute till försäljning, allt är tillsalu för rätt pengar)

//kaj
KUB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-28, 17:17 #2
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar

Jag tror att du har en hel del jobb framför dig om skall kunna konkurera med de stora domänförmedlingarna, men enligt min mening så är all konkurens bra så jag ser gärna så många aktörer som möjligt. Du skall nog dock börja med att fila till utseendet och kompabiliteten på sidan för den är just nu rent förjvälig om ni ursäktar språket.

Lycka till! //Martin
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-28, 18:37 #3
Medlem

Medlem

Kan man hitta nått som är lätt att slå sig in på idag
Jepp, useendet är som du säger, vad menar du med kompabilitet?
Oläst 2004-09-28, 23:34 #4
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by KUB@Sep 28 2004, 13:06
Som ni säkert vet så finns det några auktions sidor för domäner. Men dom har några funktioner som jag saknar.
t.ex. att man kan knappa in sin auktion själv, se aktuellt bud etc.
Jag kan ju passa på att nämna att det senaste halvåret har vi utvecklat ett helt nytt system för MissDomain.com, där man just kommer kunna göra det du saknar, alltså att lägga in auktioner själv samt möjlighet att alltid se det aktuellt budet. Är det några på WN som vill agera beta-testare, och på så sätt kunna påverka tjänsten, så skicka bara ett PM.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-29, 01:42 #5
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem

Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar

KUB: Tror inte det kommer att gå så bra för dig. Skulle jag gå till någon auktion för att köpa domän av någon här så skulle det ju vara MissDomain. Att starta ett helt nytt projekt med samma koncept som flera andra ledande sajter känns ju rätt meningslöst. Varför inte tänka i lite nya banor? Varför inte en sajt som säljer färska domäner, auktionerar (rätt svenska?) domäner, säljer webbplatser etc? Försök att komma på något nytt så blir det väldigt mycket enklare att sniffa upp kunder och besökare.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-29, 11:33 #6
Medlem

Medlem

Jag tror inte heller på en ny sida med enbart auktioner. Vi har en hel del godsaker som kommer att finnas med, men som ni säkert förstår så vill jag inte gå in i detalj hur vi ska locka besökare, sen är ju frågan hur man ska locka "rätt" besökare. Vet inte om det är dåligt med attraktiva domäner till salu, eller om målgruppen inte stämmer på de som finns idag. Missdomain har nu 698 domäner till försäljning och 32 av dom har fått mer än ett bud, och jag är helt säker på att det finns spekulanter för många till. Jag själv skulle nog inte sälja en domän till första bästa budet, tanken med det hela är ju att försöka trissa upp priset.

Sen finns det med all säkerhet många "mindre" företag och privatpersoner som sitter o filar på idéer och söker passande domäner, men många domäner som kanske inte hamna på topp 10 men kan vara intressant för dessa, många ligger ändå med väldigt högt utgångsläge.

En domän som ligger med ett utgångsläge på 100.000 och då kanske fått ett eller ett par bud på runt 10.000, men den som inte har råd med att slåss med summor runt det högra beloppet struntar nog helt i det och söker vidare.
Så tips till dig Missdomain, få upp dom nya funktionerna så blir det bättre snurr hos dig.

Ahh va snurrigt detta blev då :blink:

Vilka ser ni som dom stora aktörerna idag då? Missdomain, domaner & Sedo känner jag redan till.
Oläst 2004-09-29, 11:49 #7
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Sedo, Sedo och Sedo.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-28, 18:55 #8
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by KUB@Sep 28 2004, 18:37
Kan man hitta nått som är lätt att slå sig in på idag
Jepp, useendet är som du säger, vad menar du med kompabilitet?
Håller med föregående talare. Konkurrens är BRA!

Inget ont menat, men du får nog ta och jobba lite med designen eller hyra in en bra designer. För som den ser ut nu så kommer det nog inte fungera så bra..
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 05:47 #9
Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem

Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by Jester@Sep 28 2004, 17:17
...Du skall nog dock börja med att fila till utseendet och kompabiliteten på sidan för den är....
Det håller jag med om, det går ju knappt urskilja vad det ska föreställa om man surfar med Firefox. :blink:
Venice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-15, 14:22 #10
Medlem

Medlem

Attan va tiden går fort, tänkte dela med mig av lite tankar igen om denna sida. Valde den gamla tråden så slipper man starta nytt om samma sida.

Har fortfarande inte gjort något med kompabilitet eller utseende Men nu vill jag göra något !!

Funderar på att fortsätta lista mina domäner med direkt länk till Sedo som det är idag, trafiken till Sedo från mina domäner ökar sakta men säkert. Men inga siffror att skryta om ännu.

Men nu till saken, hur ska jag öka trafiken? funderar på att erbjuda besökarna att lista sina domäner med länk till den auktionssida dom använder, ökar jag domäner så bör väl även möjligheten till trafik öka. Och ökar den så blir chansen större att även mina domäner kan generera lite mer från Sedo. Förstår att jag är för "liten" så att ha en betaltjänst är inte aktuellt, men ökar det så kanske man kan få in nån reklamkrona i framtiden.

Eller ska man fortsätta att hålla det för sig själv och bara marknadsföra sina egna?

Låter jag det gå ett år till så kanske jag kommit fram till nått riktigt bra
Det kommer ju in några kronor så det är ju ingen idé att fimpa sidan.

Tyvärr är det stora problemet att jag inte sålt såpas många domäner att jag skulle kunna hyra in en designer.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017