FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej alla! Vet att denna fråga har varit uppe tidigare här på wn, trots det har jag svårt att välja.
Är ute efter antingen en multifunktionsskrivare eller skrivare & scanner för hemmabruk, därav relativt liten användningsfrekvens. - Det viktiga är att scanner-delen fungerar med image capture i os x, dvs att jag slipper krångel med massa tredjepartsprogram. - Har tittat främst på laserskrivare, färg eller s/v spelar inte så stor roll, är inte ute efter att skriva ut foton. Är det färglaser är det dock bra om det finns en egen kasett för svart så att priset inte skenar iväg. - Dubbelsidig utskrift ett plus. - Även dokumentmatare till scannern är ett plus men inget krav. Om det är någon som sitter på en skrivare som passar beskrivningen får ni gärna berätta hur väl det fungerar och ungefär hur mycket patronerna kostar / år för liten till medelstor förbrukning. Är tacksam för alla tips och råd jag kan få! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Älskar vår Dell 3115dn, drar inte mycket toner heller.
Men jag vet inte om scannerdelen fungerar med image capture i osx? Iaf, när jag scannar så scannar jag antingen till en nätverksutdelad katalog eller direkt till email. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köpte nyligen en samsung clx 3175 till firman, fungerar ypperligt. Nätverkssupport, multifunktion, färglaser, kan scanna pdf till usbminnen direkt + massa annat. Använder linux, mac och windows med den.
Ingen aning ang patroner, skrivaren kostade iaf 3500 tror jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hittar bara 3115cn, och den var lite för dyr. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har också en Samsung CLX 3175FW som skrivare på jobbet. En riktigt trevlig, liten och tyst skrivare. Rekommenderas varmt!
Enda nackdelen som jag hittat är att det inte går att ställa in att den skall som standard vara inställd på att scanna in till pc istället för att scanna till usb som skulle göra att jag slapp en extra knapptryckning (eller har jag missat en inställning någonstans?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en Samsung SCX-4500W, skrivare/scanner/kopiator i ett. Förutom att den är sjukt stilren och snygg så fungerar den även extremt bra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|