Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Förslag på vad vi kan starta för webbtjänst?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-12, 12:01 #1
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2006
Flitig postare
Simonees avatar

Jag har en polare som precis är hemkommen från England där han har jobbat som mediasäljare till olika webbsidor, både han och jag är skickliga säljare och vi vill gärna kunna utnyttja det i något lönsamt projekt. Jag förstår ju att vi kanske börjar från fel ände, men samtidigt är vi mer sugna på att starta eget än att bli anställda.

Så jag hoppas på att vi kan få olika förslag och idéer från er medlemmar här på wn, på vad man eventuellt kunde starta för webbsida

Tack på förhand!
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 12:23 #2
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
ta efter yreg, är ni duktiga telefonsäljare så har ni en hitt
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 12:33 #3
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Originally posted by Mickee@Aug 12 2009, 12:23
ta efter yreg, är ni duktiga telefonsäljare så har ni en hitt
Vi har funderat på det, men jag tror att alla bluffföretagen har gjort det oerhört svårt för oss som vill satsar seriöst på ett sådant projekt.
Oläst 2009-08-12, 12:49 #4
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Kul att ni tänker starta upp något nytt! Önskar er all lycka till!

Dock tror jag att folk gärna behåller sina goda ideer för sig själva.

Något jag personligen skulle vilja se är en konkurrent till Blocket. Det är faktiskt en helt möjlig marknad om man gör rätt. Men det kommer att krävas otroligt mycket jobb. Stor potential dock.

Ett generellt tips är att hitta dåliga sidor som marknadsledande inom sitt område. Det finns faktiskt rätt så många sådana. Sådana skulle ni kunna peta bort.

Nya nicher och marknader är rätt svåra att hitta idag (även om det går). Dessutom kan man alltid nicha sig, kombinera ihop meta-marknader, eller brädda en befintlig marknad.

Jag tycker inte att ni börjar ifrån fel ända. Ni börjar från helt rätt ända! Det som saknas i många nystartade web-projket är att man inte har funderat ut hur man skall tjäna sina pengar. Bara annonser på en webplats räcker inte, man måste ha en riktig inkomstkälla.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 13:08 #5
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Originally posted by coredev@Aug 12 2009, 12:49
Kul att ni tänker starta upp något nytt! Önskar er all lycka till!

Dock tror jag att folk gärna behåller sina goda ideer för sig själva.

Något jag personligen skulle vilja se är en konkurrent till Blocket. Det är faktiskt en helt möjlig marknad om man gör rätt. Men det kommer att krävas otroligt mycket jobb. Stor potential dock.

Ett generellt tips är att hitta dåliga sidor som marknadsledande inom sitt område. Det finns faktiskt rätt så många sådana. Sådana skulle ni kunna peta bort.

Nya nicher och marknader är rätt svåra att hitta idag (även om det går). Dessutom kan man alltid nicha sig, kombinera ihop meta-marknader, eller brädda en befintlig marknad.

Jag tycker inte att ni börjar ifrån fel ända. Ni börjar från helt rätt ända! Det som saknas i många nystartade web-projket är att man inte har funderat ut hur man skall tjäna sina pengar. Bara annonser på en webplats räcker inte, man måste ha en riktig inkomstkälla.
Tack för ett utförligt svar, en konkurrent till blocket vore något. Men där tror jag det handlar mest om att ha kapital för marknadsföringen, vi har ju inte så mycket pengar att röra oss med, men vi har en säljförmåga och ett brinnande intresse för att lyckas.
Det jag först och främst tänkte på va något som liknade Yreg, men efter lite efterforskning så kom vi fram till att det nog inte är så smart att starta en sådan tjänst.
Oläst 2009-08-12, 13:52 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Som sagt var, ingen kommer att berätta om sina bättre idéer utan behålla dessa för sig själva... Jag skulle personligen gärna se fler innehållsanpassade annonsprogram i stil med Adsense eller öht tjänster som kan konkurrera med Google på de områden de är verksamma inom. Det kräver ju förstås större investeringar så det blir till att jaga riskkapital när ni har tillräckligt på fötterna. Är ni duktiga säljare så finns det nog alltid någon som vill anlita er dock.
Oläst 2009-08-12, 15:30 #7
Simonees avatar
Flitig postare

Flitig postare
Simonees avatar

Citat:
Originally posted by tartareandesire@Aug 12 2009, 13:52
Som sagt var, ingen kommer att berätta om sina bättre idéer utan behålla dessa för sig själva... Jag skulle personligen gärna se fler innehållsanpassade annonsprogram i stil med Adsense eller öht tjänster som kan konkurrera med Google på de områden de är verksamma inom. Det kräver ju förstås större investeringar så det blir till att jaga riskkapital när ni har tillräckligt på fötterna. Är ni duktiga säljare så finns det nog alltid någon som vill anlita er dock.
Tanken va ju inte direkt att någon skulle ge ut en banbrytande affärside eller något helt nytt koncept, utan något mer allmänt som vi kanske har missat. Det vill säga så att man har någonstans att starta ifrån
Oläst 2009-08-12, 15:43 #8
coredevs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

När jag läste tartareandesires inlägg så kom jag på en sak som jag verkligen saknar... det hela handlar om annonsförsäljning.

Annonsförsäljning är en rätt komplicerad historia, som kräver en hel del aktiv försäljning. Många människor som driver webbplatser är inte så duktiga på just detta / tycker inte det är kul / vill inte hålla på med sånt.

Det som finns över är då AdWords eller Affiliate-annonser - vilket inte bara ger dålig ersättning, det finns sällan annonsörer i alla nicher.

Vad som saknas är ett företag som tar åt sig att sälja reklam på en sida, mot del i vad de säljer.

Sägas skall att det finns liknande företag idag, men dessa är så dåliga att man lätt slår dem på fingrarna. Enkel och billig verksamet att dra igång är det ju också.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 15:50 #9
Knalli Knalli är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Knalli Knalli är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Håller med coredev. Försäljning mot provision hade varit helt klockrent. Är väl många som inte vill betala en massa fasta avgifter och inte få ut någonting av det.
Knalli är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-12, 16:05 #10
Supermoderator

Supermoderator

En röst till på coredevs förslag. I och med att ni är säljare så finns det nog inte många lika passande förslag. Det finns en del nischade annonsnätverk som betalar betydligt bättre och fungerar lite på samma sätt.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017