FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan,
är det någon som har koll på regler gällande tävlingar? Är det okej att köra en rekryteringstävling där man får t.ex. 1 poäng för en registrerad medlem, 1 poäng för ifylld profil osv. Priset kommer vara en produkt som kostar runt 2000 kronor i handeln. Tack på förhand, Robban |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Så länge det inte är slumpen som avgör vem som vinner så är det ok.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är inte maxsumman 1000kr vid kunskapstävling för att man ska slippa beskattning?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du får skriva som alla andra " eventuell vinstskatt betalas av vinnaren". Vilket som jag tolkar som, du får betala skatt och vi blir påkomna. :-p
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har varit med i en tävling och vunnit pris. Ska jag skatta för vinsten?
Om du har varit med i en tävling i t.ex. TV eller en tidning och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner ska du beskattas för vinsten. Om det är slumpen som avgör om du vinner är vinsten skattefri. Tävlingsvinster, som du inte fått genom anställning eller uppdrag, är skattefria om de består av föremål som värderas till högst 1 200 kronor inkomståret 2008 och 1 300 kronor inkomståret 2009. Källa: Skatteverket |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Toppen Jonas, tackar så mycket!
För att följa upp lite, vad gäller med varumärken etc att använda dessa (t.ex. namnet på produkten och en bild) i en banner och information på sidan? Är det OK? Något speciellt man ska tänka på? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|