FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har alltså en sida där jag vill inkludera en fil, vilket normalt sett går bra med <!-- #Include File="file.asp" -->
Men nu är det så att jag vill att beroende på lite olika saker så ska olika filer inkluderas. Detta löste jag med att istället för att inkludera så kör jag en Server.Execute(strFile) Problemet är att i den inkluderade filen vill jag att variabler i huvudfilen ska påverkas. hur gör jag detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan du förklara lite mer ingående vad du vill uppnå?
Har mycket svårt att tro att inkludering av filer är rätt väg för att lösa ditt problem här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har en mängd kod som jag vill ska köras på flera sidor.
Jag skickar med en QS till min sida, till exempel index.asp?qs=5 På sidan sen använder jag denna QS både i huvudsidan, och i dom delar av koden som jag vill ha inkluderad på varje sida. Jag använder flera olika include-filer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
En lösning på ditt problem kanske kunde vara att göra en funktion.
Dock så är det ju så att med Server.Execute så kör du ju sidan parallelt med "huvudsidan" vilket du inte gör med en vanlig include då kodes läggs till på den sidan som includen görs. Men som sagt, vet inte om det går att göra en funktion som man sen anropar, misstänker inte då sidorna i sig inte "pratar" med varan. Men varför inte göra fler includes? (krångligt och onödigt men det funkar ju :P) <% select minVariabel case = 1 include sida 1 case = 2 include sida 2 case = 3 include sida 3 end select %> osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||