FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller på med ett projekt som kommer behöva massa utvecklingspengar. Jag har lyckats få ett par rika gubbar : ) intresserade och nu måste jag skriva ihop något slags affärsförslag. Det ska innehålla affärsidee, kostnader för att dra igång det, framtida kostnader. kalkyler och Intäcktsmöjligheter osv.
Någon som har erfarenhet å kan ge mig lite tips? Finns det mallar för sånt här? Sen undrar jag vad folk här tycker om ägarandelar när man tar in investerare. Är det alltid så att investerare får majoritet i bolaget? Vi kommer behöva ta in 300-400K första året och sen är det väldigt goda förtjänstmöjligheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
almi mfl har mallar på affärsidé mm.
Det finns det mallar i excel på kalkyler resultatbudhet, balansbudget, finansiellbudget mm... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ju mer du stoppar in själv och har färdigt ju större del av bolaget får du efter finansiering.
Försök ha en prototyp, domännamn, uppknutna avtal mm mm klart. Det låter alls inte omöjligt att de kommer vilja ha majoriteten i bolaget. Det finns ju många vägar till riskkapital så sälj dig inte för billigt. Connect har jag för mig hade en bra guide, http://www.iva.se/connect/ för affärsplanen. Är det en produkt/innovation så kan det finnas mer chanser till stöd och lån med. Finns massor med info på olika håll så det är bara att google lite. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|