FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
96 procent av granskade e-handelsföretag överträder ångerrätten eller reklamationsrätten i sina avtalsvillkor.
Bland annat skriver företagen att man inte får ångra köp om man öppnat förpackningen eller att varor som är transportskadade måste reklameras med det samma. Läs mer här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5492860.ab |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Några från WN med
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker de kunde lagt lite mer fokus på hur dessa butiker kan vara "märkta" med trygg e-handel om de nu inte har koll på reglerna. Finns ju en uppsjö med "bra" butiksmärkningar som egentligen inte innebär nånting för konsumenten men vaggas in i en falsk trygghet.
Artikeln i sig visar väl inte så mycket eftersom de flesta på listan bråkar nästan aldrig med kunderna ändå. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|