FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Läste precis på DN att Global Gaming Factory X uppger att de har för avsikt att köpa The Pirate Bay för 60 miljoner kronor.
http://www.dn.se/ekonomi/noterat-bolag-upp...te-bay-1.901267 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det måste vara det minsta någonsin som betalats per capita för en community och kundkrets av den här rangen. Om det nu stämmer, tycker jag det låter väldigt konstigt både med priset och hela försäljningen!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
då får dem 30 miljoner över efter att ha betalat sina böter...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att få möjlighet att legalt distribuera det mtrl som finns på TPB idag, är svårt. Då industrin är konservativ , dörren knappas stå hel öppen för TPB när dom skall få lagliga möjligheter att distribuera mtrlet. Sedan vem skall betala? Bolaget som köper, har inget eget kapital direkt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Samtidigt köper de fildelningsteknikbolag för 100 mille. Det är mycket pengar för ett företag som inga pengar har.
"För att affärerna ska bli av krävs att bolaget erhåller finansiering" står det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Med tanke på att de bara har c:a 35-40 mkr i totalt aktiekapital så lär dom väl ta in mer kapital för att betala av kontantsumman. Är så dålig på att tyda årsrapporter, så fick aldrig riktigt klart för mig hur stor del företaget självt äger.
Sen att kundkretsen är flyktig, visst. Men även om de bara fångar upp 10% av TPB-användarna så har de världens i särklass största legala fildelningstjänst. Antar att det i stort beror, som vanligt, på innehållet... ska bli väldigt spännande att se vad de hittar på om affären ros hem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror ju knappast att dom betalar sitt skadestånd, pengarna lär ju betalas ut på sätt som gör att dom inte går komma åt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Smart, inför en månadsavgift(~400kr/månad?) på sidan som går till upphovsrättshavarna så kan olaglig fildelning bli ett minne blott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppas jag läst allt lite för snabbt, men värderar de verkligen sitt eget bolag till över en miljard (Max 3% av aktierna ska motsvara 30miljoner i augusti)?
Ett bolag som har liten omsättning, går mer i förlust än de omsätter och vad jag kan hitta inte har något truimfkort(tidsmaskin?) som kan ge dem en framtida intäckt. De förlitar sig på att andra ska ge dem pengar för att köpa TPB enligt sitt PM. Tittar man dessutom lite snabbt på styrelsen så sitter alla i bolag som med väldigt få undantag går mer i förlust än de omsätter. Företag som äter mer riskkapital än Tjock-Steffe själv. Grattis till TPB-gänget som får en trevlig utväg om detta nu löser sig men det verkar onekligen skumt utan att ha grävt för mycket i det =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|