FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Igår skulle jag testa att instalera några themes till Firefox 1.0, men när jag sedan skulle starta om Firefox så kom det bara upp en ruta med texten:
Error launching browser window: XBL binding Jag testade med att instalera om allting, men det funkade inte. samma irriterade meddelenade fortfarande! Hjälp mej, står inte ut med att använda IE ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
tror den heter mozilla.. lär ligga nånstans c.\documen......\användarnamn\lokalainst....\mozil la.. ilinux heter den /home/användarnamn/.mozilla/firefox/ Det är där temana ligger.. förmodligen ett tema du laddat ner som är lite ofungerande.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
hittade inte den mappen, eller nån liknande där jag kunde hitta det jag laddade ner.
MEN jag raderade allt med firefox, och laddade ner det igen, funkade inte. så jag raderade allt igen, la firefox på en annan hårddisk. funkade inte! Jag är ingen datorexpert, men såhär borde det inte vara :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sök igenom Windows register också och ta bort allt med Firefox där med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det värsta är att alla mina älskade Bookmarks går förlorade! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
sökt på synonymer också? Alltså "mozilla" osv.? Placeras filer i system- eller windowskatalogen? Tas dessa bort vid avinstallationen?
Någonstans ligger ju en inställning eller annat som gör att Mozilla inte startar... Det gäller bara att hitta det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har säkert inte tagit bort din profil. Den ligger om du kör XP i C:\Documents and Settings\[användarnamn i XP]\Application data\Mozilla\Firefox\Profiles\[användarnamn för Firefox]\[randomnamn]
Det du kan testa för är att ta bort allt i mappen chrome och funkar inte det så ta också bort allt i mappen extensions. Funkar inte det så skulle jag ta bort hela profilen om du inte har något viktigt i den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Edit: Har själv Mozilla, och tänkte inte på att bokmärkena kanske funkar annorlunda i nya Firefox. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men jag ska göra som Anders sa - en grundliga genomgång och söka igenom hela datorn efter filer jag kan ha misssat.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hade samma problem med FireFox 0.7.x och jag fick snällt sita och vänta tills 0.8 släpptes. Däremellan hann jag med en formatering av hårddisken också vilken kan ha haft med saken att göra. Letade som en tok efter vad det kunna ha berott på, men fick inga bra svar någonstans.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|