FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Någon som läst något intressant om SMO för bing? är det samma algoritmer som för Google? Har surfat och surfat, men inte hittat någon dokumentation om det. Någon som har en bra länk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför ska man optimera för bing? Man är ju inte helt bing
![]() Möjligen om man har porrsidor kanske det skulle ge något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
För att enligt rykten ska den bli större än Google (det tror jag när jag ser det!) :-)
Men, den kommer ju i alla fall vara default för alla stackare som använder MS och Explorer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Webbsöket verkar använda precis samma algoritmer och index som vanliga MSN search. Har senaste dagarna fått en hel del träffar från samma sid- och rankingpositioner som normalt kommer från MSN. Känns mest som en rebranding, men det kanske ligger mer till det... inte alls läst på om Bing.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
någon som vet hur man lägger till sin sida på bling? hittar inget "submit url" på deras sida
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sen ställer jag mig också aningen tvekande till att göra en "googledödare" som det står om på olika platser. Google är ju väsentligt mycket mer än bara en sökmotor... Jag ställer mig också frågande till att göra samma sak som Google. Vore det inte bättre att göra annorlunda, i alla fall försöka att göra nåt bättre!? *** En sak man kan göra bättre är att rensa upp i SERPen för alla dessa spam-seo-snubbar som ibland bara har sidor med annonser. Det är en svår balansgång, antar jag, men där finns att göra... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hoppas personligen dom tar en stor del av sökkakan, så otroligt mycket lättare att ranka högt på MSN / Bing jämfört med Google. Vet inte hur dom ska promota Bing dock, ska det bli reklampushar i gammelmedia eller nån tvingad variant för Windowsanvändare? Känns som en helt övermäktig uppgift att ta andelar om dom inte testar några nya grepp på marknadsföringen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|