FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej. Har en liten personlig sida med domän och hela köret.
Frågade för några år sen om tips på webhotell och fick då det utmärkta svaret proinet. Dock vet ju alla hur det har gått sen dess =) Så nu undrar jag, var hittar man ett webhotell som är stabilt men billigt (och inte ljuger en massa om fri trafik, är allergisk mot sånt). Har kollat runt lite och kommit fram till att Wopsa, Loopia och Binero verkar vara dom bästa. Dock känns ju wopsas 40:- paket "lite för billigt", finns det något dåligt med det eller är wopsa fortfarande bra (vet att dom var bra för några år sen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad har du för budget?
Om inte Binero eller Loopia är för dyra tycker jag du borde satsa på dem, helst Binero från min synpunkt. Annars, om du inte har krav på svensk support eller servrar i Sverige kan du ju hosta sidan hos någon pålitlig webhost utomlands. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan bara rekommendera Manufrog!
Billigt (100kr/år!) och en enormt snabb och bra support! (nej, jag har inte betalt för att göra reklam för dem...) Dock ligger servrarna i USA, men det är inget som stört för mig i alla fall. Jag själv driver sex olika hemsidor där, både privata och kommersiella. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad har du för krav? Databas, diskutrymme etc?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Web10.se är iallafall billiga.. Men så bra det vet jag inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Manufrog upplevde jag som sega, svarstiden var lång och sidorna genererades långsamt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hade nästan glömt bort den här tråden (redan).
Mer specifikt som krav har jag god upptid och support över nätet, detta eftersom jag kommer tillbringa större delen av nästa skolår på Taiwan och där inte kommer ha tid/möjlighet att krångla och ringa till webhotellet vid problem (därför jag nu överger proinet, som annars faktiskt skött sig hyfsat mot mig senaste året). Sedan kommer jag mest köra wordpress, något bildgalleri och kanske något forum om tillfälle uppstår. Så minst en databas, tycker dock att det känns bäst att separera databaser för olika applikationer så helst mer än en... Har tänkt på det lite själv och det blir nog binero, även om manufrog verkar lite intressanta (har hört lite om dom). EDIT: Manufrog ser ju onekligen intressanta ut för det priset =) Speciellt eftersom dom inte verkar ha såntdär tjafs med bindningstider och så (precis som binero). Finns det något negativt med manufrog versa binero? (Förutom att dom ligger i USA då...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
One.com har jag använt i 6 år. Billigt och bra. 1000 besökare/dag
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
zacharias, du har inte så jättestora krav och eftersom du ska ut och resa, så undrar jag om du har funderat på några av de gratis alternativ som finns inom hosting?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det några stabila bra gratis alternativ då? Som stödjer php och ger mig några mysqldatabaser och utrymme för bilder? Och låter min ha mitt eget domännamn då =) (som jag redan har och tänker behålla).
Har också gillat att ha haft lite ftputrymme nu när jag har legat på proinet (vid överföring av zipfiler med diverse innehåll till familj och vänner) Som sagt är jag lite kräsen som person och vill därför ha stabilitet och jag kommer inte orka krångla när jag väl är utomlands (även om jag inte har behövt krångla hittils så mycket så är det jobbigt när det väl händer). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|