FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag registrerade min webbsida för ca 15 dagar sedan på Google, Yahoo samt msn live. Nu har den dykt upp på live search samt yahoo, men inte på Google? För ca 7 dagar sedan så besökte Google ( 66.249.72.14 ) min sida men den är som sagt inte indexerad än. Någon som har en aning om varför?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Se till att du får en eller ett par inlänkar så ska du se att du blir indexerad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan ta tid att bli indexerad och om din sajt bara är 2 veckor gammal så kan du få vänta ett tag till. Google gör flera typer av "crawls" på webben, "deep crawls" och "fresh crawls". Där det senare bara letar efter mindre uppdateringar på redan indexerade sajter. Det kan ha varit ett sådant besök du fått från Google.
Precis som Daniel.st säger är det bra att skaffa några inlänkar till sajten. När jag släpper nya sajter reggar jag dem aldrig hos Google, jag slänger helt enkelt bara upp några länkar på andra sajter så kommer Google och hälsar på när de har tid. Mer läsning om Google crawl: http://www.dummies.com/how-to/content/timi...gles-crawl.html |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|