FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Säljer nu mitt bouncer boknings script som är gjort till sBNC. Scriptet använder sig utav php och sockets. Funktion: När användaren skriver in lösenord och användarnamn på bouncern så loggar "scriptet" in på en admin-bouncer och skapar sedan bouncern med rätt användarnamn och lösenord och skriver ett meddelande i en "admin-kanal" på IRC vilken användare som bokat en bouncer och vilken ident han/hon valde, användarens userID,ident och valt lösenord på bouncern förs in i en databas så att bara användaren ska kunna boka 1 bouncer.. (Denna procedur upprepas varje gång någon bokar en bnc). Scriptet säljs som privatperson och jag tänkte mig 200:- för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bygger på deras webinterface?
http://www.shroudbnc.info/Download.aspx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Sänker priset till 100:- för en kopia av koden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad behövs för att köra detta scriptet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Server som kör sBNC mjukvaran (Linux) Hemsida med databas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan sänka priset till 100:- för endast scriptet vid snabb affär.
Om jag ska konfigurera det så det passar till just din sida så kostar det 200:- inklusive script. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har hört att det krävs att du har en sk "trust" på de flesta irc servrarna för att inte bli (g-lined) banned. Brukar ju vara max 5 anslutningar per ip. Hur löser man detta, kör man fler ip adresser eller bör man ansöka om en "trust"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen är det inte helt enkelt att få ett eget /24 subnät heller så?
Få operatörer erbjuder det, och ska du ansöka om det själv så krävs RIPE LIR medlemskap - fast iof.. då får du ju minst ett eget /21 nät. (Wiihoo, 10240 IRC användare max! =))) Men det kostar därefter! =) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|