FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
I min värld är det helt overkligt att jag inte fått kontrollpanel och/eller auktoriseringskod för den av Neware snappade domänen antikforum.se på 8 dagar nu.
När jag köpt domän förut har det varit up and running senast dagen efter. Och jag har väl beställt ett dussin domäner i alla fall via olika operatörer. Här dröjde det från söndagen till tordagen innan domänen var aktiverad och redirectad. Då visade det sig att forumprogramvaran inte fungerade med .se i adressfältet, och inte fick jag hjälp med det, utan jag fick knåpa ihop det utan tillgång till min egen domän .se via min .eu. (http://www.webmasternetwork.se/f16t36247.html och http://www.webmasternetwork.se/f12t36336.html) Är det vanligt att det dröjer på detta vis? Och hur ska jag gå vidare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det längsta jag har fått vänta på en domän är två veckor. På den tiden då JX fanns så fick jag vänta i över sex månader på tillgång till ett webbhotell som redan var betalat. Så tidsåtgång och servicenivån skiljer sig naturligtvis åt beroende på leverantör. Är du missnöjd så vänd dig till någon annan nästa gång. Tillsvidare så finns det inte mycket annat du kan göra, mer än att ligga på dem och tjata. Vad står det i deras villkor angående tiden för registrering och tillgänglighet av snappade domäner, samt support av deras mjukvara/forum?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För att inte blanda ihop det, så handlar det inte alls om mjukvaran/forumet, för det har jag installerat själv på Cliche. Det gällde bara domännamnshantering på Neware för min del. Lägger till svar på frågan hur det funkar då domänen släpps fri på påskdagen: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: Jag ser att du har editerat ditt eget inlägg. Om deras system är helautomatiskt så kan man ju fråga sig varför det tar tid. Men nu när du har fått tag på deras kundtjänst så kan du ju passa på att fråga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo såhär funkar "kundtjänst":
Jag skrev 2/4 och frågade om domänen som skulle bli snappad 12/4 Mejlade 3/4 igen och frågade om de inte svara på kundfrågor? Fick svaret ovan den 6/4 tackade vänligt för beskedet Skrev på påskdagen den 12/4 när jag fått besked att jag fått domänen och undrade varför jag inte fick användarnamn och lösenord till kontrollpanel (-som jag naivt nog trodde man skulle få samtidigt - ett mejl att svara på när man fanns tillgänglig såklart, förväntat svar senast första helgfria dag) Skrev igen 12/4 och kompletterade med uppgiften att jag inte kunde skapa nytt konto i domänadmin heller, för då sa systemet at jag redan fanns där, men när jag provade med "glömt lösenord?" kom det inte fram något mej till mej med nytt lösenord. 14/4 vid lunch skriver jag och undra när jag får nytt lösenord (har provat en gång till att få nytt lösenord -bifogar skärmdump) 14/4 på eftermiddagen skriver jag (har också provat att ringa och konstaterar att numret inte är i bruk) och föreslår att de kan fixa en redirect själv om det krånglar att få fran lösenord till kontrollpanelen om det går snabbare och berättar att jag verkligen behöver domänen "idag" Citat:
15/4 40 minuter senare (blev lite uppehållen) skickar jag mejlet med önskemålen om redirect igen. Jag skriver "Säg bara till om jag missuppfattat vad som ingår i mitt köp av domän från er" också Citat:
19/4 söndag skriver jag att jag löst problemet och redirecten inte behöver ändras. Däremot vill jag ha kontrollpanel och auktoriseringskod. ********************************** Så jag undrar om det brukar gå till så här. Jag har inte varit med om något liknande. Skulle vara trevligt att höra nån mer som har en åsikt om hur tålmodigt man ska vänta på sina uppgifter, hur länge man ska vänta på att få en domän aktiverad osv. Det var på rekommendation här på WN jag valde Neware så gärna lite mer respons ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|