FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har en konkurrent som har nästan har monopol på sin marknad, de tillhanda håller en tjänst till sina kunders slutkunder, där slutkunden betalar en avgift per tjänst.
Nu har de höjt den avgiften mot slutkunden. Medan vi ligger kvar på vår nu ännu billigare avgift. Får man då utnyttja det i annons som exempel "Sälj din kossa på nätet?" "Billigare än Monopol-Ko-AB" Eller får man inte göra så får adword? Kanske inte så korrekt ur affärssed heller. Utan ska man nöja sig med Sälj din kossa på nätet?" "Billigare än konkurrenterna" Fast problemet är att Monopol-Ko-AB är är väldigt förknippat med Koförsäljning. Så man vill ju gärna tala om med det att man har samma tjänst.. Som blocket till sälja-grejer-på-nätet.... Och sedan är man kanske inte billigare än alla konkurrenter, då det alltid finns företag som dumpar priserna på sin ko försäljning. Så då kanske man ska försöka annorlunda iallafall... tacksam för lite hjälp... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Använda andra företagsnamn i sin egen reklam är väl något man bör undvika.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ser ständigt på bland annat TV där företag använder konkurrenters namn i reklam, fått känslan av att det är okej på sista tiden, ny lag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Framgick inte riktigt om du arbetar via ett affiliatenätverk, men det brukar aldrig uppskattas av en advertiser att man som publisher köper nyckelord eller nämner konkurrenter i annonstexter å deras vägnar. Många har det som uttryckliga krav, men för de som inte har det brukar man bli varnad förr eller senare... det är i alla fall min erfarenhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror du får göra jämförelser i reklam med konkurrenter men inte typ skriva Nisse Pisse AB Suger piss och är mycket sämre än oss... Snarare med Nisse Pisse AB kostar det 1000 kr, med Oss AB kostar det 800 kr... Har för mig det iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |