FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Går det att skicka <form method="post"> utan att man ska behöva klicka på något?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Skämt åsido, jag är lite osäker vad du egentligen vill men gissningsvis javascript löser ditt problem. Dvs om du vill submitta en form efter en viss tid, viss händelse (exempelvis onMouseOver) eller liknande. Sen skulle det naturligtvis vara mycket lättare om du ställde frågan på följande sätt: Jag har ett system foo, som är uppbygt på "si och så vis"... jadddajaddajaddajadda... ... Jag skulle behöva få systemet att göra "bar". Jag tänkte göra det via "form method=post" men jag undrar..... osv... då är det lite lättare att svara /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ska koda ett script som kör in lite variabler i en mysqldatabas, detta kommer använda min egen kod. Efter detta vill jag skicka vidare dessa variabler, genom from method="post" till ett forums phpfil, där den gör en tråd automatiskt med hjälp av variablerna, jag vill att detta ska gå med ett klick, kommer ihåg att jag sett någonstans att genom att klicka på en knapp så skickar den iväg 2st actions, med hjälp av javascript, hoppas du förstod bättre nu, tack.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick det att fungera nu, tack ändå, för er som vill veta hur man gör;
Kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML> <HEAD> <TITLE> test </TITLE> <script language=javascript> <!-- function OnButton1() { document.Form1.action = "Page1.asp" document.Form1.target = "_blank"; // Open in a new window document.Form1.submit(); // Submit the page return true; } function OnButton2() { document.Form1.action = "PAge2.asp" document.Form1.target = "_blank"; // Open in a new window document.Form1.submit(); // Submit the page return true; } --> </script> </HEAD> <BODY> <form name=Form1 method=post> <INPUT type="button" value="Button2" name=button2 onclick="OnButton1(); OnButton2()"> </form> </BODY> </HTML> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|