FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, jag har en kund som tappat en .com-adress. Jag kan ju kolla via Whois men då får jag bara fram vem registraren är, kan man få fram ännu mer detaljerade uppgifter? De svarar nämligen inte på den mailadress som finns med under whois...
Vore tacksam för snabbt svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Går det inte att googla upp företaget? Hitta vilket land de håller till i och kolla detta landets "yellow pages"?
ps. rubriken "Problem" är inte så beskrivande ds. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Administrative Contact , Technical Contact : Private Registrations Aktien Gesellschaft [email protected] CNR of Granby & Sharpe St. Suite K2134 Kingstown, kingstown VC Phone: +852-81245729 Har mailat och ringt utan resultat... Kommer liksom inte längre! Nej rubriken blev väl inte klockren direkt, i all hast så blev det så, någon moderator får gärna ändra den... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Johannes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
"privateregistrations . ws" är precis som Johannes säger en anonymiseringstjänst, som tillhandahålls av den 10:e största ICANN-registraren Indiska "DirectI" (d/b/a PUBLIC DOMAIN REGISTRY) som genom sitt återförsäljarprogram Resellerclub har över 50 000 återförsäljare av varierande storlek, men vad gäller att snappa nysläppta "bättre" domäner, så har de sällan någon chans mot de stora drakarna i sammanhanget.
Dessa 50 000+ resellers väljer sedan själv om de vill erbjuda slutkunder denna whoisproxy-tjänst - längre än så kommer iaf inte jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för hjälpen. Domänen används inte något vidare men kommer göra det. Så det kan inte vara många som har koll på den ens. Jag har mina aningar om vem som kan ha knipit den men kan ju inte få fram några bevis...hmmmm
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|