Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rent a Coder eller göra det själv?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-26, 18:30 #1
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Tjenare. Planerar en reward sida som dom flesta vanliga reward sidor.
Man blir medlem, gör erbjudanden och får en produkt.
(Självklar är det mer än det, men vill inte skriva alla funktioner och mina idér här)
Men nu är det så att jag redan har en sida, Det är en Gratissida, där finns det gratiserbjudanden & gratissaker, ska det vara bättre att göra om den eller? Asså skapa ny fräch kod till den och Design? Eller ska man satsa på en reward sida o sälja den andra sidan?
Jag vill gärna veta nack samt för delar med reward sida, och om man ska satsa på det för att komma igång lite i webben och tjäna lite på det samt har besökare som återkommer till sidan osv ( Ni förstår säkert vad jag menar )

Jag kan inte Koda, och jag vill gärna ha sidan i PHP Mot MySQL, och jag vet att det finns duktiga koders här, men jag vill inte lägga ut mer än 1000 kr på detta script/kod.
Därför har jag valt Rent A Coder, så om man skulle hyra en kodare där, hur går det till? Hur ska man gå tillväga, kan man pruta? Jag kan inte äns bli medlem där, det står att veriferingskoden är fel men det är en annan femma. Eller ska jag göra
allt själv ? Dvs att lära mig koda, och ungefär hur långt tid tar det o göra ett sånt script om man ägnar 1.5-2h /om dagen för ett sånt script?
Tacksam för svar!
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-26, 18:48 #2
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
"Men nu är det så att jag redan har en sida, Det är en Gratissida, där finns det gratiserbjudanden & gratissaker, ska det vara bättre att göra om den eller? Asså skapa ny fräch kod till den och Design? Eller ska man satsa på en reward sida o sälja den andra sidan? "
Tror det är svårt att sälja det finns ju 5475439067034 rewardsidor..

"Jag kan inte Koda, och jag vill gärna ha sidan i PHP Mot MySQL, och jag vet att det finns duktiga koders här, men jag vill inte lägga ut mer än 1000 kr på detta script/kod."

"Jag vill gärna veta nack samt för delar med reward sida, "
Det finn väldigt många och är svårt att tjäna pengar på den.
Det kommer nog kosta mer än 1000:-

"Därför har jag valt Rent A Coder, så om man skulle hyra en kodare där, hur går det till?" Är det inte bättre att du ställer den fråga till dom?

"Dvs att lära mig koda, och ungefär hur långt tid tar det o göra ett sånt script om man ägnar 1.5-2h /om dagen för ett sånt script?"
Det beror ju hur på hur mycket du redan kan och hur lätt du har för att lära dig saker.

Hoppas det reder ut lite
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-26, 19:00 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Tack det redde ut sig lite..men jag lär mig la lagom fort, jag lär mig inte på första gången men måste pröva saken kanske 1-2 ggr innan jag kan det.
Oläst 2009-03-26, 19:28 #4
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
För att svara på trådrubriken.

I ditt fall så är det nog "göra själv" som är lämpligast eftersom det lär bli svårt att hitta nån som gör det för 1000:-
använd pengarna till att köpa böcker om php istället
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-26, 21:48 #5
Johan_S Johan_S är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Johan_S Johan_S är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Välkommen till phpportalen.net! Där finns bra tips, och många exempel man kan lära av. Det är kul att kunna koda själv, väldigt användbart om tiden finns där.
Johan_S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-26, 22:43 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Jag tror inte heller du kan få något för 1000:- och skulle du mot förmodan få det så är det nog bara skräp du får och du kastar dina pengar i sjön.
Oläst 2009-03-27, 00:25 #7
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
trådlöst: Det beror helt på omfattningen av ditt projekt. Hur många sidor räknar du med? Hur många funktioner? För det första så tar väl RAC 35 dollar om jag inte minns helt fel i en avgift, sen ska du dessutom betala till den som kodar projektet åt dig.

Det du gör är att lägga ut ditt uppdrag och sen får kodarna lägga bud på hur mkt dom vill ha betalt för de funktioner du vill ha.

Du kan även använda dig av Get A Coder, fungerar snarlikt där, men det är billigare, dock så prutar inte kodarna så värst mkt utan begär ibland lite väl häftigt betalt.

OM du nu ska använda dig av RAC eller GAC, så måste du beskriva allt i detalj, varenda grej och dessutom på engelska. Tro mig, det är så mkt man missar och som du sedan måste förklara varför det är så viktigt att det o det fungerar. Du kan välja att dölja merparten av ditt projekt när budgivningen börjar, men för kodaren måste du visa detaljerna.

Att sätta sig och lära sig från PHP från grunden till dom mer avancerade sakerna är en investering för framtiden, men som många säger "Time is money", så betalar man nog hellre för såna saker.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-27, 02:50 #8
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Tänk på att tiden du lägger ner på att lära dig programmera och koda sidan också är värd pengar. Tid är pengar som man säger.

Lika gärna som du kodar på din rewardsida skulle du kunna jobba någonstans och tjäna x antal kronor i timmen. För dessa pengar köper du sedan tid av någon på via RentACoder.

Rent ekonomiskt kan det vara lönsamt eftersom de med sin kunskap behöver färre timmar för att bygga sidan än vad det skulle ta för dig att göra det. Istället för 20 timmar framför datorn blir det 10 timmar med gräsklipparen eller som extrapersonal på ICA.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-27, 17:16 #9
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Tack så mycket för alla svar hitills och återigen tack för er som förklarat noggrant och enkelt.
Men jag kanske ska börja göra lite avancerade designer och sälja dom? Då tjänar jag ju iaf lite på det, och sen där efter kan man hyra ngn kodare.
Men som sagt, ska man ta och lära sig php och mysql, även om man inte kodar denna "reward sida" själv ? Kan ju vara bra att kunna det i framtiden...

Men en sak kan jag ju iaf säga, jag kan inte mycket PHP / MySQL men jag designar lite halvbra..jag e inte bästa designern men jag kan iaf designa och som jag skrev lite längre upp i inlägget, jag kan alltid börja designa dom och sälja.
Oläst 2009-03-28, 09:44 #10
rsp rsp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
rsp rsp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Tycker du ska ta några år på PHP & MySQLen istället.. och lugna dig med dina designförsäljningar i försäljningstråden...
rsp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017