FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nätbutiken Telexperten fick betalt men kunderna fick inga varor.
Nu har flera prisjämförelsesajter tagit bort butiken från sina hemsidor och Allmänna reklamationsnämnden har fått flera anmälningar mot företaget. http://www.aftonbladet.se/pryl/article4736876.ab |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
För mig känns det som common sence att inte beställa från sidor som man inte har någon erfarenhet av sedan tidigare i form av tidigare beställningar eller rekommendationer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite dålig fantasi kanske.. Kameraexperten, Telexperten.. hello..
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
slutsats: alla *experten kan man inte lita på :P hm.. borde det gälla kedjan Expert kanske då med
![]() Saxat från deras köpvillkor: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Till att börja med så är utseendet på shopen verkligen inte seriöst, ska man sälja billigt i en stor marknad så får man väl förfan ta och fixa sidan till att börja med.
Har ofta sett dem på prisjakt bland de billigaste på flertalet telefoner, ibland billigare än katshing och katshing är oftast väldigt billiga på kontantkortstelefoner. Har flertalet kunder som har handlat hos tele experten men säger sig vara missnöjda på grund av följande: När kundens telefon har gått sönder (fabrikationsfel eller sånt som normalt täcker på garantin) så har dom åf gått upp i rök och svarar aldrig på mail. Då de oftast använder mail som kommunikationssätt så blir det svårt för kunden att få tag på dem via telefon. Det är bara ett av flera exempel, extremt sena leveranser etc har förekommit. Detta är inget företag som rekommenderas det märker ni ju själva som läser artikeln. Är så trött på "skoj" företag som blåser kunder, nu har jag inte någon ehandel MEN detta förstör ändå för flera företag som driver e-handel, inte något specifik shop utan rent allmänt. Först kameraexperten sedan playzone och nu tele experten, snart vågar inte man sänka priser, för då kan ju folk tro att man luras ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var nog inte sista!
Ide'n kommer att fungera igen. Se till att ligga på prisjämförelsesiterna dumpa priset och håva in pengarna! Prisjakt med flera har inte tagit sitt ansvar i de här fallen. Prissiterna vaktar på varandra i stället för att ha ett gemensamt varningssystem. Om jag förstår rätt har sedan två av de tre sista bluffarna har legat hos E-butik. Vad tar de för ansvar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad skulle E-butik ha för ansvar i detta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Tråkigt med alla dessa bedragare, alla utnämner sig själva till experten i domänen. Jag driver en seriös verksamhet på en sådan domän som slutar med experten, tror ni att det kan påverka trovärdigheten hos mina nya kunder?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|