FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har ett tiotal domäner som jag får mejl till då och då, med flera olika alias och ibland även ” catch all” påslaget. Alla mejl samlas i samma inbox, men när jag ska svara så börjar det bli ohållbart att jonglera vilken adress som svaret ska sändas från.
Så jag undrar om någon känner till något tillägg till Thunderbird som automatiskt kan ändra ”från-adressen” till den som mejlet jag svara på skickades till, eller något annat sätt jag skulle kunna lösa detta på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan använda Gmail som alternativ lösning. Dock fungerar det inte med att få "catch all" adresserna sam avsändaradresser då alla avsändaradresser måste vara registrerade innan.
Till Thunderbird har jag ingen koll på om det finns någon lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lägga till konton med olika from-adresser och ställ in dem att inte hämta från servern är ett alternativ. Det är kanske så du gör nu iofs.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo det är så jag gör nu men jag skulle gärna ha det automatiskt så att säga.
All post hanteras av min egna server, men jag ska testa ordentligt med mitt gmail-konto och se om det är värd besväret att flytta dit, tack för tipset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har också en massa e-postadresser som är kopplat till ett konto som jag läser av i Thunderbird. Gå in på kontot i Thunderbird och klicka på "Manage Identities". Lägg till dina e-postadresser. När du svarar på mejl så kommer automatiskt rätt adress upp. Du behöver alltså inte någon plugin för detta, det fungerar redan i Thunderbird.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Aha se där, det var precis vad jag letade efter. Tack för hjälpen!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|