FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill ha ett speciellt namn i min domän. Den enda lediga är en. org (.com, se och .nu är upptagna).
Min sida är dock hyperkommersiell. Är det ok att regga en .org domän fastän att man kommer att driva kommersiella affärer på sajten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
http://www.pir.org/index.php?db=content/We..._Advantage&id=1
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan använda .org, men det är nog inget som rekomenderas för en kommersiell sajt.
wikipedia: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
WebboT, vet du inte vad skolorna säger om Wikipedia? =)
Jag tror tvärtom att det kan fungera alldeles utmärkt med .org då man inte sällan får en fördel i sökmotorerna. Tror inte Google på något vis straffar .org-sajter för att de är kommersiella?
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det var mer besökarna jag tänkte på. Jag tror att det sitter i huvudet på många att en .org sysslar med ideell verksamhet som redcross.org t.ex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror inte den generella webbsurfaren bryr sig det minsta om vilken TLD han eller hon besöker och jag tror det är en försumbar andel av de potentiella besökarna man eventuellt skulle gå miste om. Åtminstone är det den erfarenheten jag själv har.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kommer bara att irritera dig senare över att du har byggt upp ett varumärke men saknar .com adressen. .org suger fett om det är kommersiellt, känns som spam för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Rent allmänt håller jag med dig om att det bör undvikas men det är inte alls omöjligt att lyckas bra ändå, bara man är vaksam.
![]() |
Svara |
|
|