FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja 6ig.se är väl antagligen inte värd särskilt mycket, i såna fall hade den väl inte varit ledig för mig att regga. Jag ska troligtvis lägga upp lite grejer på den om ett tag, men vet inte om tiden räcker till. Vad tror ni att man skulle kunna sälja den för? Har ingen statistik på hits o.s.v. tyvärr.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
160kr + moms?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den här frågan verkar dyka upp titt som tätt...
En domän är inte värd något mer än vad den kostar att registrera - undantag gäller då domännamnet är inarbetat eller består av ett ord. Oftast ser jag att de här frågorna gäller sexrelaterade domäner. Om man t.ex skulle äga www.svenskaporrfilmer.se så är den troligen inte värd mer än 160:- Har man trafik på den så ökar priset men då beror det på att man köper trafiken med www.sex.se däremot är värd en slant då den består av ett kort ord.. Ah jag är lite stressad just nu (mat på spisen) och lite virrig i huvudet men jag hoppas ni förstår vad jag försöker ha sagt... Om domänen inte är inarbetad, inte består av ett ord och inte har någon trafik som är att prata om så är den inte värd någonting... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan tänka mig att den är värd några hundra. Tips lägg upp en sida och kolla kolla hur mycket trafik den ger, innan du säljer domännamnet. Korta porr domäner säljer !!!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan bara ge mitt personliga svar på frågan, det är kort och koncist: Inte ett skit.
Så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilket slöseri med pengar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hehe, ett positivt svar och många negativa.. Ja jag hade inte väntat mig att den skulle vara värd nåt att tala om.
Men det är ju nästan som ett kort ord, det blir ju sexig som ni la märke till. Men jag ska nog inte sluta plugga och bli domänhandlare ;-). Finns det nåt smidigt sätt att kolla hur mycket trafik sidan ger utan att man behöver lägga upp den webhotell och sådär? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
värdet på en domän har absolut noll att göra med vad den kostade eller hur mycket du spenderat på den. det är 'sunk costs' och har inget att göra med värderingen av domännamnet. domännamnet värderas med avseende på vilka/hur stora möjligheter det finns för framtida förtjänster.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Förresten, om nån vill köpa 6ig.se så kan ni skicka ett pm. 500 kr eller högstbjudande. Plus eventuella överföringskostnader.. Om ingen är intresserad så sänker jag kanske priset sen ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|