Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad... och hur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-07, 22:08 #1
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Reg.datum: Apr 2004
För att göra en lång historia kort.

Jag och ett gäng har nu länge diskuterat fram och tillbaka att starta upp (ytterligare) ett community enligt lunarstormmodellen dvs , mail, gästböcker osv. Vi har våra ide'er om själva konceptet affärplanen men det finns frågetecken som framförallt rör mig som ska koda hela kitet.

Vilken modell ska man använda för att inte gå rakt in i väggen om det börjar växa till sig?

Jag har två huvudsakliga förslag som jag vrider och vänder på.

Först och främst så är planen att starta upp alltihop på webhotellhotellnivå , dvs hyra ett konto på tradionellt sätt.

Men en egen server lär krävas ganska omgående.

Vilket av dessa låter vettigast.

Windows 2003:

Driften påbörjas med en 2003-server som kör asp + mysql. Tanken är att man kan om kraften skulle behövas utvidga med linuxservrar som enbart jobbar med mysql. De aspkomponeneter som finns tillgängliga för diversesyften känns dessutom som en fördel. Dessutom kan man vid extrema behov köpa en SQLserverlicens och utvidga med sådana maskiner.

Linux.
Sidan görs i PHP + mysql, tror inte att jag behöver förklara mer än så.

Jag räknar med att få lära mig mycket utmed den här resans gång men i nuläget kan jag asp bättre än php.

Hostingen av sevrarna hade jag tänkt låta gå på detta vis: Först sniklösning på webcows och när och om ekonomin tillåter flytta till Ip-only.

Från denna punkt skulle jag vilja ha åsikter råd och förslag, om vad ni anser om vilka servrar och om hur hostingen bäst sköts.

Jag är inte i behov av att höra att webcows suger. Jag är medveten om att det kan bli en del strul på just den punkten. Men tips prisvärda alternativ mottages tacksamt.

så... shoot
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017