FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Har det någon betydelse för t.ex Google om man använder . (punkt) eller , (komma) eller blanksteg vid "meta name="keywords" content="? Tack på förhand /Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har egentligen aldrig testat men konventionen är väl att använda komma.
Dvs. "kost, svensk mat, mat" ger tre olika "sökord". (Logiskt på så sätt att man på engelska använder mellanrum mellan sammansatta ord, t.ex. "Camera Lenses".) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Följdfråga: Ser Google (eller andra motorer) det som negativt att använda . (punkt) eller mellanslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
I min butik som jag hyr har jag fått information om att det kvittar, t.o.m. fått info om att använda punkt, men ju mer jag forskar och läser så tror jag det är komma som gäller.
Så eftersom jag har en massa produkter med punkt så vill jag veta om jag behöver gå in och uppdatera dessa till komma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo, det är ju komma man ska använd och definitivt inte punkt. Vet inte riktig var idén om punkt kommer?
Enda anledningen jag kan se att du skulle använda punkt är om du använder engelska och vill skriva t.ex. 3 och en halv tumsspik, dvs. content="3.5 inch nails, nails, long nails" och eventuellt detsamma på svenska för att undvika tvetydighet. Kort sagt, ett sökord ska inte innehålla ett komma och för att göra skillnad mellan olika sökord använder du komma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sammanskrivna ord är ord som skrivs samman, dvs. inte isär, med andra ord utan mellanrum. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sammansatta_ord Du är något inkonsekvent i din terminologi. :P (Jag kan inte se vad detta överhuvudtaget spelar för någon roll i sammanhanget…) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||