FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har fått en förfrågan från ett företag att göra deras hemsida. Det ska bara vara en väldigt enkel sida som presenterar dem.
Vad kan man tänkas ta i betalt för det? Har aldrig gjort någon hemsida mot betalning tidigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det bror ju på om du ska ha några funktioner på hemsidan eller inte t.ex. nyhets uppdatering och sådant.
Men du kan nog ta några tusenlappar om den ska vara helt enkel utan några funktioner alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
4000 ex moms? Skulle jag kunna tänka mig är rimligt, lite beroende på hur stort företaget är..
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Enklast är väl att debitera i kr/timme...
En komplicerad webbsida kostar mer än en enkel webbsida..vanlig matematik.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
JAg vet inte riktigt ännu hur omfattande det kommer att bli. Men till en början så utgår jag från att det bara är en enkel hemsida det handlar om utan nyheter och uppdateringar m.m. Förhoppningsvis kan det framöver bli tal om underhåll och uppdateringar på hemsidan. Ska man ta en månadskostnad för underhåll m.m ? Nu har jag inget bolag ännu. Kanske skulle ta och registrera ett företag. Kostar väl inte så himla mycket.
Företaget är ett gym. Någon som har bra föslag på saker som sidan kan innehålla? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag hade varit i dina kläder hade jag tagit runt 3-4', möjligen mer beroende på omfattningen. Antar att företaget inte har egen server eller webbhotell. Ta en hundring eller två i månaden för hosting. Därefter kan du ta ytterligare en summa varje gång de vill uppdatera hemsidan. Känns alltid bra att ha en löpande intäkt enligt min mening.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan inte ställa såna frågor, det är för många faktorer som spelar in. Helt omöjligt att ge några bra svar. Men, råd funkar ju alltid i alla situationer:
Sätt dig ned med kunden och diskutera fram vad de vill ha, vilken typ av sida etc. Kolla runt på nätet innan mötet och få inspiration, se hur andra gym-sajter är uppbyggda och hur de säljer sina produkter/tjänster. När din bild är någorlunda klar, ge exempel på detta till kund. Försök stimulera kunden till en större och mer omfattande sida än vad han ursprunligen tänkt. Om det är intressant för dig dvs. Ett rimligt timpris, beroende på din kunskap förstås, kan ligga kring 2-300 kr exkl. moms. Ta inget fast pris, om möjligt, om du verkligen inte är hundra på vad du gör och vad du ger dig in på. ETT GOTT RÅD! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur vill de betala dig, har du egen firma? Kan tänka mig att de vill fakturera eller helt enkelt... tja, betala dig på det mer olagliga sättet. <_<
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|