FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan ni inte sätta som en "regel" att då man ska sälja sitt domännamn/websida etc via den här delen av WN så anger man lite mer info än
"Jag säljer www.domän.se - PMa mig"... Skriv med om sidan har någon trafik, om den inte har trafik - vilken prisklass ni hade tänkt er osv.. Ni kommer bespara oss andra en hel del tid genom att göra det - och sen är det väl brukligt att man gör så då man annonserar? Eller skriver man likadant på Biltorget med? "Jag säljer min saab - ring för mer info"? Mer info åt folket |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan inte mer än hålla med...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En bra beskrivning av domännamnet kan jag hålla med om, men priset är ju något somjag vet av efarenhet att folk inte vill lägga ut. Främst så tror jag att det handlar om att många har svårt att bedömma värdet av sitt domännamn, vissa begär alldeles för lite medan andra vill sälja det till chockhöga priser.
Det är också stor variation på vad köparna är villiga att ge för ett domännamn. För två veckor sedan så sålde jag ett domännamn för 30.000 kr, som jag veckan innan hade bedömt att det var ett helt omöjligt namn att sälja namnet. Det vissade sig att ett stort svenskt bolag hade tagit fram en ny produkt med just detta namnet. "Most people look at what it is. They never see what it can be." - Albert Einstein |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag anser ändå att en ungefärlig prisbild bör ges. Folk som skriver "Inga skambud, tack." förstår jag mig inte på, skambud för dig kanske inte är detsamma som skambud för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Seriösa säljare lämnar en bra, vettig beskrivning. Men handlar det om en relativt stor försäljning skriver man dock inte ut nåt pris - utan låter intressenter kontakta för vidare diskussion.
Säljer man däremot ett domännamn som hejhopp.se bör man däremot ange pris från starten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skriver man inte ut en ungefärlig prisbild så får man räkna med "skambud".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |