FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
I början på året reggade jag fluktaren.com & .se
Tanken va att namnet va lite kul för en ”vuxen” Community, idag kikade jag in på Spray, till min förvåning har dom en länk ”Fluktaren” direkt på första sidan, dock till deras egen sida. Länken har även ett ®. ® Hur ska man tolka det? Förslag? //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
® brukar vara en beteckning på att det är ett REGISTRERAT varumärke, detta till skillnad från TM som är ett INARBETAT varumärke.
Vid en slagning på fluktaren hos PRV hittade jag ingen registrering på fluktaren. Så frågan är varför det sitter ett ® där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det händer mig att jag då och då också stöter på R eller TM - dock utan att kunna referera till den i verkliga världen.
Jag undrar följande: Finns det några lagförordningar som reglerar eller strikt förbjuder att använda märkningarna vid något som INTE är registrerat som varumärke? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Lite off topic. Kaj, du kommer väl ihåg Sexliv som reggade Rabbit & Pearl som varunamn ca 10 år efter det att den tillverkades första gången och sen ville tvinga oss att handla av dom för att över huvud taget få marknadsföra den i Sverige... Det hade dom ju inte så mycket för... // Mats |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|