Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kritik på design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-18, 20:19 #1
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Medlem

Hejsan. Skulle vilja ha er kritik på hur jag kan förbättra designen innan jag startar att koda den..

http://jonssonfredrik.se/hejhopp.jpg
Freddiefredd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-18, 22:02 #2
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Verkar rätt tråkig och inbjuder inte till interaktion.

Känns mer som en tavla, ett fotografi.

Vad är meningen med hemsidan? Att visa att du är duktig på Photoshop eller har hon tjejen något med innehållet att göra!?

Det är en sida man besöker EN gång.

För all del, jag hade inte gjort det bättre själv! Du har en stor talang på färg och form i dator!

Jag är bara EN röst.

Jag tycker du ska köra vidare på den inslagna vägen. Du ska inte göra vad andra i ett forum säger du ska göra. DU gillar det DU har gjort och DET är bra!

Det finns säkert fler som gillar det du gör och det är din målgrupp. Inte såna som jag, som kanske inte brinner 100% för just denna sidan... Det är inte för mig du gör hemsidan!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-18, 23:07 #3
Medlem

Medlem

Okej tack Eclipse

Jag tycker den ser bra ut, men de fattas saker på den.. Vet inte vad, men nått!
Så tänkte vända mig hit, och höra vad ni hade för tankar och åsikter

Tjejen har igentligen ingenting med sidan att göra.. Men då jag inte fann några bra bilder på mig själv så snodde jag åt mig en bild från min tjej.. Som en platshållare om du förstår?

Tänkte att, eftersom att man inte får tillgång till något galleri på sidan så lägger jag in en liten miniatyr bild på sidan av texten, som man sedan kan öppna i något snyggt script.. Kanske Lytebox eller något.. Så får man se en klarare bild på hur man ser ut.. Och även där finns hon, som en liten platshållare, som jag sedan byter ut till mig själv

jaa, sidan är juh då tänkt som en portfolio.. såå.. jaa.. Mer kritik önskas hur som helst! Tipsa gärna om vad man kan ändra eller lägga till! Att ni tycker den är ful är jag inte intresserad av.. Utan bara hjälp att utveckla DENNA design..
Oläst 2009-02-18, 23:23 #4
Mitchell Vargos avatar
Mitchell Vargo Mitchell Vargo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Mitchell Vargo Mitchell Vargo är inte uppkopplad
Nykomling
Mitchell Vargos avatar

Reg.datum: Oct 2007
Jag själv i ett portfolio väntar mig en stilren sida, inte massa brushes och effekter.
I och försig, så skulle det fungera om man var mer inne på gaming-related hemsidor och kunde hantera det. Vilket jag ser att du inte kan, visst är det bra träning att försöka men till ett portfolio tycker jag fortfarande att man ska köra det stilrent.

Din graffiti font passar verkligen inte in någon stanns, inte bara för att det är graffiti i ett portfolio utan hur du har lagt upp det, 0 opacity, drop shadow och så pass stor font size att den går utanför bilden gör att det ser förtäskigt ut.

Skippa det oranga du har gjort på menyn "Home". Du har lagt flera stilar i en template och du kan inte hantera det.

Finns massvis med inspiration på nätet, jag hoppar oftast över att kolla på nätet efter inspiration för att jag har redan lärt mig det jag behöver och kör mitt egna race nu. Men som du har jag också varit nybörjare, jag började med tutorials och letade inspiration på nätet. Det hjälper, tro mig.

Hittar du inge bra inspiration, säg till så kan jag hitta massor.
Mitchell Vargo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-18, 23:47 #5
Medlem

Medlem

Mitchell Vargo, okej tack

hmm, jag håller inte riktigt med faktiskt På deviantart.com finns de många duktiga designers, och söker man på portfolio, så får du till 95% upp bara designer som Inte är speciellt stilrena.. Vilket betyder att, smaken är som baken

De orangea som du pratade om, har jag för att försöka få en upplysnings effekt.. tycker dock att man kanske skulle ta och breda ut den lite.. Ljuset ser så fixerad ut.. Men jag behåller de orangea

Min graffiti font håller jag med om,, de skulle kanske kunna bytas ut.. Lite mer grange i de hela.. Att den sticker ut håller jag också med.. Ska dra in den!
Ska vi sen prata om att de inte var snyggt med 0 i opacity, så kan jag berätta att de är de inte Är du uppmerksam så ser du att, de som går ut syns.. Och skulle jag ha 0 i opacity, med en skuggning, som är svart, skulle de resulteras i att de som gick ut, inte skulle synas.. Efter som att,, svart på svart, inte syns De betyder alltså, att jag har lite opacity.. Jag tänkte att de skulle vara snyggare med lite opacity för att stärka bokstäverna över bilden lixom.. Men men! In med fonten iaf, och fixa till den lite

Men som du sa, jag är en nybörjare, och nybörjare kan inte allt Därför finns ni till, och berätta vad man kan göra bättre osv
Oläst 2009-02-19, 00:22 #6
JohnKarlssons avatar
JohnKarlsson JohnKarlsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
JohnKarlsson JohnKarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
JohnKarlssons avatar

Reg.datum: Jun 2007
Som du säger tycker vi alla olika, däremot kan det alltid vara skönt att höra vad andra har att säga.
Sätter därför ihop en lista med lite saker jag skulle fixat om det var min portfolio.

- Byta grafittifonten, gärna något som är lättläst (kan fortfarande vara lite utstyrslat om man gillar det). Sen köra det utan dropshadow (alt. väldigt diskret) och i full eller nästan full opacitet.

- Skippa orangea hovereffekten, ev. byta färg på den till rött/lila/rosa eller liknande färg då det smälter in mer med det övriga färgschemat (jag vet att orange också är representerat i färgschemat, om än väldigt diskret)

- På footertexterna tycker jag du ska höja opaciteten på de svarta bakgrundsplattorna en aning, kanske till 60 eller 70% om man börjar från helsvart

- Kanske köra heldragna linjer istället för streckade, ev. ha kvar de streckade linjerna men köra det i någon gråton

- Är lite osäker på photoshop's standard blompenslar som bakgrund. Kanske något folk (eller är det bara jag) känner igen så mycket som "aha han kör standard penslarna". Kanske att jag till och med skulle ta bort det från "bakgrunden" och lägga i headern istället.

Sådär, där har du lite spontana åsikter från mig. Sen om du håller med eller inte är en annan femma, Lycka till hur som helst
JohnKarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-19, 00:35 #7
Medlem

Medlem

Hej JohnKarlsson. Tack för dina åsikter. Låter spännande att få testa

Jag återkommer med mer utförliga åsikter om dina åsikter
Oläst 2009-02-19, 01:12 #8
Medlem

Medlem

tyckte allt du sa var bra idéer Dock så anser jag att blommorna skall vara kvar där dom är osv.. Men annars blev de bra!!

Uppdateringen är upplagd! http://jonssonfredrik.se/hejhopp.jpg
Oläst 2009-02-19, 01:13 #9
Medlem

Medlem

Har även ändrat så sidan är till jessica Helt och hållet.. Så de inte är en bild på henne, och har mitt namn, som är kille :P
Oläst 2009-02-19, 09:25 #10
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Det jag tycker är:
Bakgrunden är välgjord men sen fanns inte riktigt orken att göra toppen, innehållsrutan och menyn lika välgjord. Därför känns sidan inte bra.. Arbeta mer med detaljer på de delarna så kommer det nog bli kanon
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017