FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.e24.se/pengar24/jobbkarriar/art...kel_1095031.e24
Antalet anställda uppgick under fjärde kvartalet till 4 110 300, det var en marginell ökning med 0,3 procent. Inom den privata sektorn ökade antalet anställda med 1,4 procent, medan de minskade med 2,0 procent inom den offentliga sektorn. Så antalet sysselsatta ökade alltså mitt i en kris. Är inte det en skaplig bekräftelse på nuvarande arbetspolitik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker det visar på medias behov av att göra stora kriser av allt. Tragiskt att folk fortfarande tar medias krisrapportering på allvar.
Trevligt att alliansens politik funkar även vid lite svårare tider. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Antingen förstog du inte den (enkla) statistiken eller så menar du att om man röstar vänster vill man inte att folk ska arbeta. Eller båda två? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vidare diskussion ses överflödigt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Anställda gick från 4161222 2008 K3 till 4110325 2008 K4 ... det är en marginell ökning med 0.3%. Jag läste aldrig statistik på min korta högskolevisit så förklara gärna för mig. (Källa: Länken i SCBs egna rapport).
Minskat antal anställda jämfört med både kvartalet innan och samma kvartal året innan. När alla varsel slagit igenom 2009 K1-K2 lär det se ännu dystrare ut. Enligt dagens prognos från SEB Nordic Outlook beräknas arbetslösheten öka med 200 000 jobb och BNP falla med 2,5%. Det värsta BNP-fallet sen andra världskriget. Det är bara en i raden av liknande prognoser. Jag har inte överdrivet stor förståelse för varken de som målar upp soliga tider eller de politiker som säger att politiken är i stort maktlös.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Antalet anställda säger nada. Antal heltidsjobb vore mycket mer intressant med tanke på de nuvarande reglerna för akassa etc. Hur man kan tycka att en regering har en bra arbetsmarknadspolitik när folk tvingas säga upp timanställningar och deltidstjänster bara för att få stämpla är en gåta. Det är väl ingen som har missat problematiken med bl.a. deltidsbrandmännen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sverige börjar bli ett riktigt u-land, En bekants fru har deltidakassa i Finland och där finns ingen tidsbegränsning för deltidsakassa.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|